۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۲۶۱۵۳
امام جمعه همدان:

مساجد باید حلال مشکلات مردم باشند

امام جمعه همدان انتخاب امام جماعت را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت: امام جماعت مسجد در کنار خوش سلیقه و خوش برخورد بودن باید ساکن همان محل باشد تا هم با مشکلات مردم آشنا باشد و هم دسترسی مردم به او راحت باشد.
طه محمدی طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان بعد از ظهر در گردهمایی سرگروهان حلقه های صالحین استان همدان که در دفتز نمایندگی ولی فقیه برگزار شد، گفت: در این نوع جلسات در هر جلسه باید توجه ویژه ای را به یک مشکل معطوف کنیم و تا به نتیجه رسیدن آن دست از کار نکشیم و بعد از انجام آن سراغ موضوع بعدی برویم.

آیت الله طه محمدی طرح مسجد محوری را گامی مهم در جذب مردم به مساجد توصیف کرد و گفت: ما مسجد را درست به مردمانمان معرفی نکردیم اگر طرح مسجد محوری نباشد هر آنچه را که بافته ایم از بین خواهد رفت.

امام جمعه همدان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند مساجد سنگر هستند، سنگرها را پُر کنید، گفت: متاسفانه امروز نسل جوان ما حضور کم تری داخل مساجد دارند و این چنین طرح هایی برای حضور این نسل مثمر ثمر خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رسیدگی به امور مساجد را امری ضروری بیان کرد و گفت: اولین کار و مهم ترین کار در این زمینه این است که مساجد چه از نظر ظاهری و چه از نظر مدیریت مشکلی نداشته باشد.

وی ادامه داد: به طوری که نه تنها مسلمانان بلکه اگر غیر مسلمانی وارد مسجد شد تحت تاثیر فضای مسجد قرار بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان فعال نبودن مساجد را از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: متاسفانه مردم در طول شبانه روز فقط زمان های نماز و آن هم به مدت کوتاهی میتوانند به مساجد مراجعه کنند که این اشتباه است.

آیت الله طه محمدی در ادامه گفت: مسجد را طوری باید بسازیم که محل مراجعات مردم باشد و مردم این موضوع را باید بدانند که مسجد حلال تمام مشکلات است.

امام جمعه همدان انتخاب امام جماعت را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت: امام جماعت مسجد در کنار خوش سلیقه و خوش برخورد بودن باید ساکن همان محل باشد تا هم با مشکلات مردم آشنا باشد و هم دسترسی مردم به او راحت باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب حداکثری مردم گفت: فضای مسجد را باید به نحوی بسازیم که افراد، مسجد را خانه خودشان بدانند.

وی ادامه داد: اگر در این کار موفق بودیم و توانستیم مردم را به مساجد بیاوریم این زمان است که میتوان گفت مسجد در محوریت قرار داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان حضور نیروهای بسیجی و طلاب را درمساجد ضروری دانست و گفت: در هر مسجد باید دفتری قرار داد تا چند نفر از بسیجی ها و طلبه ها به مشکلات مردم برسند و به تربیت بچه ها مشغول شوند.

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: افرادی که در این مساجد تربیت میشوند، در هر جایی که قرار داشته باشد مشکلات کمتری و یا حتی میتوان گفت بدون مشکل میتوانند کارها را انجام دهند./۹۷۹/

ارسال نظرات