۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۲۶۱
امام جمعه موقت ساری:

ترامپ فرهنگ قرون وسطایی خود را در سازمان ملل به جهانیان نشان داد

امام جمعه موقت ساری با محکوم کردن سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، این سخنان را نشان دهنده فرهنگ قرون وسطایی دولتمردان آمریکایی دانست و گفت: سخنان ترامپ زشت، ابلهانه و جاهلانه بود.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت خوبی برای تبیین آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه برگزاری مراسم عزاداری حسینی را تجدید عهد مردم با سیدالشهدا دانست و خاطرنشان کرد: محرم بزرگترین رسانه شیعه برای رساندن پیام اهل بیت(ع) به جهانیان است.

امام جمعه موقت ساری، حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین هر روز تقویت می شود.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید بر این که در عزاداری ها باید شأن ماه محرم و صاحب این ماه با فضیلت حفظ شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی مسائل در ایام عزاداری محرم رعایت نمی شود و همین مسأله موجب لطمه زدن به این برنامه عظیم می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرهنگ عاشورا امروز به یک کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، گفت: آرمان ها و ارزش های حسینی امروز در کشورمان نهادینه شده است.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان در تلاش هستند برای کمرنگ کردن ارزش های حسینی خرافه و بدعت را در عزاداری های حسینی وارد کنند، افزود: عزاداری حسینی یک سرمایه ارزشمند بزرگی برای دین و اسلام ناب است که باید حفظ شود.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای کمرنگ کردن عزاداری حسینی در جوامع اسلامی به کار گرفتند، بیان داشت: اما حقانیت و الهی بودن نهضت حسینی موجب ماندگاری و جهانی شدن عزاداری های ماه محرم  شده است.

وی از ماه محرم فرصتی برای تبیین و گسترش فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و شجاعت در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عزاداری های ماه محرم برای تاثیرگذاری عمیق در افراد باید همراه با شناخت و معرفت باشد در غیر این صورت هیچ گونه ارزشی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) در راه حفظ دین و کرامت انسانی در برابر استکبار، ظلم و استبداد ایستاد و به شهادت رسید، تصریح کرد: امروز نیز حفظ دین و ارزش های اسلامی در گرو حفظ آرمان های اسلامی است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خویش به‌دنبال حفظ اسلام ناب محمدی بود، گفت: براندازی اسلام در دستور بنی‌امیه بود و یزید این موضوع را آشکار کرده و اسلام در معرض خطر بود و معروف جای منکر و منکر جای معروف قرار گرفت.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید بر این که امروز سیره و روش امام حسین(ع) باید در زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، تصریح کرد: عزاداری های ما نباید تنها ظاهری باشد بلکه دل های ما نیز باید حسینی شود.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، یکی از دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس و امتیاز دفاع مقدس عینی کردن تاریخ صدر اسلام و عاشورای امام حسین(ع) است، گفت: ما حادثه کربلا را در کتاب ها خواندیم و سینه به سینه به ما انتقال داده بودند اما در هشت سال دفاع مقدس ما شاهد رشادت ها و جان فشانی های ارزنده ای بودیم.

حجت الاسلام یوسف پور با تاکید بر این که ترویج ارزش های دفاع مقدس امری ضروری و مهم است، گفت: باید تلاش کنیم تا این ابعاد گسترده و عظیم به آحاد مردم و جوانان منتقل شود تا از دستاوردهای دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.

وی با بیان این که امروز کشورمان هر چه دارد به برکت دفاع مقدس و خون های پاکی است که در هشت سال جنگ با دشمن به زمین ریخته شده است، افزود: باید همه توان خود را در جهت حفظ آرمان ها و ارزش های متعالی دفاع مقدس به کار گیریم.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که دشمن همه توان خود را برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته است، بیان داشت: اگر این فرهنگ ارزشمند به خوبی در جامعه حفظ و تقویت شود دشمن هیچ گاه نمی تواند به اهداف خود در برابر نظام و انقلاب اسلامی دست پیدا کند.

وی با بیان این که علیرغم گذشته چند دهه از پایان جنگ هنوز ناگفته های مهمی از آن دوران باقی مانده که باید به خوبی تبیین و تشریح شود، تصریح کرد: نسل جوان امروز باید بداند که برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن چه زحمات بسیاری کشیده شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که هشت سال دفاع مقدس موجب شناخته شدن ظرفیت‌ها و پتانسیل کشور در بخش های مختلف شد، تأکید کرد: امروز نیز رمز پیروزی در برابر توطئه های دشمنان بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، این سخنان را نشان دهنده فرهنگ قرون وسطایی دولتمردان آمریکایی دانست و گفت: سخنان ترامپ زشت، ابلهانه و جاهلانه بوده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که این سخنان ترامپ تنها مصرف داخلی داشته است، تصریح کرد: این اقدام ترامپ نشان از سبک مغزی رئیس یک کشور است.

وی با بیان این که این عصبانیت رییس جمهور آمریکا از شکست سیاست های آمریکایی ها در منطقه و دیگر نقاط جهان است، افزود: اظهارات ترامپ نشانه ضعف و استیصال او در برابر ملت بزرگ ایران بوده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که آمریکا دیگر جایگاهی در عرصه جهانی نداشته و ندارد و هر روز که می گذرد قدرت این کشور در جهان کمتر می شود، خاطرنشان کرد: همه سیاست های دولتمردان آمریکایی در کشورهای جهان به ویژه منطقه کاملاً شکست خورده است./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات