۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۲۸۶۴۳
کارشناس اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

شهادت شهید حججی محصول انتخاب دوران نوجوانی او است

حجت الاسلام ربانی‌نژاد گفت: انسان در دنیا شخصیت خودش را می‌سازد و با قدرت اختیار و انتخاب خود به شخصیت خود شکل می‌دهد اگر کسی انسان شایسته و یا ناشایستی می‌شود همه محصول انتخابات خود او است.
حجت الاسلام مرتضی ربانی‌نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مرتضی ربانی‌نژاد کارشناس اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امشب در همایش نوجوانان عاشورایی که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد با اشاره به بهره‌گیری از ماه محرم گفت: مکتب امام حسین(ع) یک اقیانوس بزرگ است هر کس به تناسب ظرفیت دل خود از این اقیانوس بهره‌مند می‌شود اگر ظرف دل کسی بزرگ باشد بهره او بیشتر و اگر ظرف دلش کوچک باشد بهره‌مندی او کمتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) افزود: حسین بن علی یک قهرمان و حقیقتی است که در همیشه تاریخ جاری است کربلا تنها یک حادثه و جرقه نیست بلکه یک جریان عظیم و حقیقتی همیشگی است.

حجت الاسلام ربانی‌نژاد در ادامه با اشاره به آفرینش انسان در دستگاه خلقت خداوند متعال اظهار کرد: خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات در میان آفریده‌های خود خلق کرد انسان به دلیل امتیازات منحصر به فردش اشرف مخلوقات قرار گرفته است یکی از مهم‌ترین این امتیازات داشتن قدرت و حق انتخاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان دارای حق انتخاب است خاطرنشان کرد: انسان با داشتن قوه اختیار در خود می‌تواند میان خوب و خوب‌تر یا بد و بدتر انتخاب کند خداوند متعال در سوره مبارکه تین از قدرت اختیار و انتخاب انسان سخن گفته است.

کارشناس اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به سوره مبارکه شمس در خصوص دارار بودن قدرت اختیار و انتخاب انسان گفت: خداوند متعال در این سوره پس از قسم‌های متعدد می‌فرماید قسم به همان انسانی که دارای قدرت انتخاب است انسان هم می‌تواند خوب باشد و خوبی کند و هم راه فجور و بدی را بپیماید.

وی در ادامه شهادت شهید حججی را محصول انتخاب دوران نوجوانی آن بزرگوار دانست و با اشاره به دوران انتخاب در نوجوانی تاکید کرد: انسان در دوران کودکی می‌تواند انتخاب کند اما انتخابش محدود است اما در نوجوانی انسان از طریق برنامه و اصول انتخاب می‌کند نوجوانی در حقیقت فصل انتخابات مهم زندگی است.

حجت الاسلام ربانی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه انسان در دنیا شخصیت خودش را می‌سازد تصریح کرد: در دنیا انسان با قدرت اختیار و انتخاب خود به شخصیت خود شکل می‌دهد اگر کسی انسان شایسته و یا ناشایستی می‌شود همه محصول انتخابات خود او است این انتخاب بیشتر در دوران نوجوانی صورت می‌گیرد هیچ دوره‌ای همچون دوره نوجوانی در سرنوشت انسان اثر ندارد.

وی در پایان گفت: نوجوانی پل عبور از دوران کودکی به دوران جوانی است اگر کسی دوران نوجوانی خود را سالم بگذراند در ادامه زندگی‌اش انسان درست و صالحی می‌شود بسیار از لطافت‌ها و معنویت‌هایی که انسان در بزرگسالی دارد محصول سلامت زندگی‌اش در دوران نوجوانی است./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات