۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۷۱۱
آیت الله جاودان:

مهمترین رسالت پیامبر و اولیای الهی تبلیغ دین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهمترین رسالت پیامبر(ص) تبلیغ دین بود، گفت: تبلیغ دین مهمترین وظیفه امامان معصوم(ع) پس پیامبر(ص) به شمار می‎رود چرا که آنان خلیفةالله هستند.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه مرحوم شیخ زاهد، گفت: امام معصوم نه تنها خلیفه خدا بلکه خلیفه پیامبر(ص) نیز هست.

وی با بیان اینکه خلیفه بودن یک مقام و درجه باطنی است، اظهار داشت: خلیفة الله کسی است که هیچ چیزی را برای خودش نمی‌داند و همه چیز را از آن خدا می‌داند.

آیت الله جاودان در تبیین اینکه خلیفه پیامبر(ص) بودن یک مقام ظاهری هم دارد، ابراز کرد: زمانی که پیامبر(ص) از دنیا رفتند و امام علی(ع) همه وظایف پیامبر(ص) را که مهمترین آن تبلیغ دین بود را برعهده گرفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر خدا در زمان حیات مبارکشان به هر قیمتی که بود دین خداوند را تبلیغ می‌کردند، تصریح کرد: ایشان تا لحظات واپسین عمر مبارکشان نیز دست از تبلیغ برنداشتند و از اطرافیان درخواست قلم و کاغذ کردند تا وصیت خود را مکتوب بنویسند که مبادا امت گمراه شوند.

وی با بیان اینکه امیرمومنان علی(ع) خلیفه رسول خدا(ص) بودند تا دین را تبلیغ کنند، گفت: ایشان این وظیفه را تا آخر عمر انجام دادند و ذره‌ای در این راه کوتاهی نکردند بنابراین خلافت حضرت تا پایان عمر مبارکشان غصب نشد بلکه چیزی که غاصبان غصب کردند کرسی حکومت بود.

آیت الله جاودان ادامه داد: حکومت یکی از شؤونات خلافت پیامبر(ص) است. اولین انحراف عالم اسلام این بود که کسی جز امیرمومنان(ع) که از سوی پیامبر(ص) معرفی شده بود بر مسند حکومت نشست و خود را خلیفه امت معرفی کرد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امام وظیفه داشتند با این بدعت و انحراف مبارزه کنند؛ حتی اگر کشته شوند از این رو شمشیر بالای سر ایشان گذاشتند و گفتند یا بیعت می‌کنی یا تو را خواهیم کشت و ایشان بیعت نکردند. این عدم بیعت ایشان هم در تاریخ ماند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات