۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۲۹۱۴۴
امام جمعه شهرضا:

هیئات مذهبی یاری رسان اهل بیت هستند

امام جمعه شهرضا با بیان این که هیئات مذهبی یاری رسان اهل بیت(ع) هستند و زمینه ترویج معارف الهی را فراهم می‌کنند، گفت: فعالیت هیئات مذهبی تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی می‌کند و در مجموع وجود هیأت مذهبی در یک منطقه بسیاری از آسیبها را کاهش می‌دهد.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امشب در همایش هیئات مذهبی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا استغاثه‌های فراوانی کردند که یکی از مهمترین آنها«هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرنی» بود، امام(ع) با این استغاثه از دیگران یاری خواستند که تا جای ممکن به ایشان یاری رسانند.

وی ادامه داد: یاری رساندن هر فرد متناسب با شأن و منزلت آن فرد است، اگر قرار باشد به فردی یاری رسانده شود باید به هدف و انگیزه‌ای که دارد توجه شود تا این وسیله او را یاری کنند، یاری به امام حسین(ع) برای ایجاد تحول در جامعه اسلامی بوده است.

امام جمعه شهرضا گفت: جامعه اسلامی همیشه به تحول نیاز دارد، وجود تحولات مختلف تضمین کننده بقای جامعه و دوری آن از فساد و تباهی است، باید وضعیت جامعه از حالی به حال بهتر تغییر کند تا در نهایت اوضاع بهتری برقرار شود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: هیئات مذهبی یاری رسان اهل بیت(ع) هستند، آنها زمینه ترویج معارف الهی را فراهم می‌کنند، فعالیت هیئات مذهبی تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی می‌کند و در مجموع وجود هیأت مذهبی در یک منطقه بسیاری از آسیبها را کاهش می‌دهد؛ هیئات مذهبی به این روش امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را یاری می‌رسانند و باتوجه به زمینه گسترده فعالیت آنها و اینکه شمار زیادی از افراد را تحت پوشش دارند، یاری آنها بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی عنوان کرد: مدیران هیئات مذهبی و کسانی که به هر صورت ممکن در هیئات خدمت می‌کنند باید نیات خود را برای رضای خدا خالص کنند و از ریاکاری پرهیز کنند، نیات خالص شیوه عزاداریها را بسیار اثربخش می‌کند و در نهایت مهمترین هدف از فعالیت هیئات یعنی جذب نسل جوان و هدایت آنها نیز محقق می‌شود.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: دشمنان با فعالیت در فضای مجازی تلاش دارد تا با انتشار انواع شبهات و ترویج فرهنگهای غلط، نسل جوان را از راه راست منحرف کند و برای این منظور و در نخستین گام تلاش می‌کند تا نسل جوان را از قرآن، اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی دور کند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: هیئات مذهبی ابزار مختلفی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن در اختیار دارند که مهمترین آنها اشعار مداحیها و سخنرانیهای مذهبی است، مداحان هیئات مذهبی باید دقت کنند تا اشعاری را انتخاب کنند که درون‌مایه آنها متناسب با آموزه‌های دینی و اعتقادات مذهبی باشد، مسؤولان هیئات مذهبی هم باید تلاش کنند تا در فواصل زمانی مختلف از سخنرانی علما استفاده کنند تا فرصت برخورداری از شور و معرفت حسینی برای عزاداران فراهم شود.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین ارکان فرهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) سخنرانیهای مذهبی است، منبرهای علما در موقعیتهای مختلف امکانی فراهم می‌کند که افراد با ابعاد مختلف فرهنگ عاشورا و آموزه‌های سخنان امام حسین(ع) آشنا شوند، اصل و مبنای برپایی مجالس عزاداری هم برای آن است که فرصت کافی برای کسب معرفت نسبت به اهل بیت(ع) فراهم شود.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: مسؤولان هیئات مذهبی باید فرصتی فراهم کنند تا اتحاد و یکپارچگی بین مردم تقویت شود، مردم با سلیقه‌های مختلف اما به دلیل علاقه به امام حسین(ع) و ابراز ارادت به آن حضرت در یک محل جمع می‌شوند و به صورت هماهنگ عزاداری می‌کنند، باید این موقعیت را حفظ و تقویت کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: هیئات مذهبی در هر محل و منطقه باید به محلی برای حل مشکلات مردم تبدیل شود، مسؤولان هیئات مذهبی باید در میان اعضای هیأت جستجو کرده و افرادی که نیازهای مختلف دارند را بشناسند و استفاده از کمک خیران برای رفع نیازهای آنها بکوشند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصت مناسبی برای نشر معارف الهی و ترویج فرهنگ عاشورایی و اجرای احکام شرعی فراهم کرده است، باید از این موقعیت ایجاد شده بیشترین استفاده بشود، در این زمان اگر کسی بخواهد دیندار باشد و به وظیفه خود در تبلیغ دین عمل کند کسی به او اعتراض نمی‌کند و مانع او نمی‌شود، این موقعیت یک نعمت الهی است./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات