۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۲۹۵۹۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

برنامه های فرهنگی در اولویت حوزه علمیه خواهران ایلام است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: یکی از اولویت های مدارس علمیه خواهران در ایلام اجرایی کردن برنامه های فرهنگی در موضوعات مختلف است که می توان در این زمینه به مباحث حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.
عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدعلی عسگری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، عصر امروز در دیدار با معاون فرهنگی اداره کمیته امداد امام خمینی استان ایلام ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله(ع) و امام سجاد(ع) اظهار داشت: کمیته امداد یکی از نهادهای موثر در اجرا و نهادینه کردن برنامه های فرهنگی در جامعه است.

وی افزود: کمیته امداد در ارتباط با حوزه کارنامه درخشانی دارد و همواره این نهاد در کنار مدارس علمیه در برنامه های فرهنگی نقش آفرینی کرده است که این اقدامات در خور تقدیر است.

حجت الاسلام عسگری خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های حوزه های خواهران اجرایی کردن برنامه های فرهنگی در موضوعات مختلف است که می توان در این زمینه به مباحث حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان ایلام ابراز داشت: امروز دشمنان درصدد سست کردن بنیان و ارکان خانواده که رکن رکین جامعه است، هستند و در این مسیر تمامی امکانات لازم را به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه مخصوصا مدارس علمیه خواهران و مبلغه ها در دفع حملات فرهنگی دشمن نقش بسزایی دارند زیرا که دختران و زنان نیمی از جمعیت جامعه بوده و نقش بسیار مهم مادری نیز بر عهده آنها خواهد بود که چه بهتر عالمان دینی از جنس خودشان آنها را در مسیر دین و معارف اسلامی قرار دهند.

حجت الاسلام عسگری تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم که در صدد هستیم تا با کمک کمیته امداد امام خمینی استان ایلام آن را اجرا کنیم شبکه فلاح است که این شبکه باید در سطح جامعه معرفی و از آن استفاده شود.

این مدرس حوزه به کاربرد شبکه فلاح اشاره کرد و گفت: این شبکه امکان آموزش و یادگیری احکام و معارف اهل بیت(ع) را حتی برای آن دسته از کسانی که در دور افتاده ترین مناطق در استان هستند، فراهم می کند.

وی تصریح کرد: در این شبکه از اساتید و فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران برای آموزش و تدریس احکام و معارف اسلامی استفاده خواهد شد البته هزینه ساخت و طراحی این شبکه و مسایل مالی به عهده کمیته امداد امام خمینی استان ایلام است و حوزه خواهران استان ایلام در زمینه مدرس و اعزام مبلغه همکاری لازم را با کمیته امداد امام انجام خواهد داد.

حجت الاسلام عسگری در پایان گفت: ان شاء الله با کمک و همکاری این اداره و حوزه علمیه خواهران بتوانیم گام مهمی در زمینه فراگیری هرچه بیشتر احکام و معارف اسلامی در جامعه برداریم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات