۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۷۱۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

دفاع از دین مهم ترین دغدغه روحانیت اصیل و با بصیرت است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت تنها قشری است که در طول تاریخ در برابر توطئه ها علیه دین و اسلام ناب ایستاده است، گفت: دفاع از دین همواره مهم ترین دغدغه روحانیت اصیل و با بصیرت بوده است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معاونان تبلیغ شهرهای استان در ساری با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، بر ضرورت توجه به عبرت های عاشورایی از سوی آحاد جامعه اسلامی در شرایط امروز تأکید کرد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دنیای اسلام وضعیت مناسبی ندارد و در یک شرایط حساسی به سر می برد، افزود: امروز بهره گیری از فرهنگ عاشورا راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دین مورد شدید ترین هجمه های دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به دین بزرگترین ضربه را به اسلام ناب وارد می کنند و امت اسلامی باید مراقب این فتنه دشمنان باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید بگذاریم کوچکترین خدشه ای به دین و معارف اسلامی وارد شود، تصریح کرد: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان، تبلیغ صحیح و اثرگذار دین از سوی روحانیت در جامعه است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت تنها قشری است که در طول در برابر توطئه ها علیه دین و اسلام ناب ایستاده است، بیان داشت: دفاع از دین همواره مهم ترین دغدغه روحانیت اصیل و با بصیرت بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ سند ننگینی در طول تاریخ یافت نمی شود که روحانیت پای آن را امضاء کرده باشد، تصریح کرد: هوشیاری و بصیرت همواره مهم ترین شاخصه روحانیت اصیل شیعه در طول تاریخ بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده و همواره قدرتمندانه در برابر دشمنان ایستاده است، خاطرنشان کرد: علما و فقهای دین همواره خود را مکلف به دفاع از دین دانسته و می دانند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عزت و عظمت امروز اسلام ناب را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای دین دانست و تصریح کرد: حضور در صحنه علمای دین همواره موجب عقب نشینی دشمنان از توطئه های خود شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر جا حضور روحانیت کمرنگ بوده، دشمن در همان نقطه نفوذ کرده است، خاطرنشان کرد: نفوذ دشمن با هدف از بین بردن دین و آثار ارزش های اسلامی در جامعه صورت می گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن، ارزش های دینی را مهم ترین عامل شکست توطئه ها و نقشه های خود علیه دین و انقلاب می داند، تصریح کرد: در طول تاریخ بسیاری از توطئه های خاطرناک بدخواهان دین با روشنگری و آگاهی بخشی های علما و روحانیت خنثی شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مردم علما و روحانیت را همواره مأمن و پناهگاهی امن برای خود دانسته و می دانند، بیان داشت: همراهی با مردم یکی از مهم ترین شاخصه های علمای دین در طول تاریخ بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت هیچ گاه مردم را تنها نگذاشته و در همه امور همواره با مردم بوده است، خاطرنشان کرد: علما و روحانیت همراهی با مردم را بزرگترین افتخار خود می داند و هیچ گاه از این مسیر منحرف نشده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ترویج رویکرد انقلابی برای مقابله با توطئه دشمن است، گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا اصول بنیادین انقلاب را کمرنگ و خدشه دار کند که باید مراقب این توطئه دشمن باشیم.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر ترویج نگاه انقلابی در همه بخش های جامعه، تصریح کرد: امروز راه پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف بهره گیری از نگاه و رویکرد انقلابی در بخش های مختلف کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر با همین نگاه در برابر دشمنان و زیاده خواهان عالم ایستاده و مبانی انقلابی خود دفاع و حراست کردند، گفت: اگر به مبانی انقلابی ما کوچکترین خدشه ای وارد شود، اصل انقلاب به خطر خواهد افتاد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر آنچه در توان داریم باید برای تقویت انقلاب و مبانی آن در کشور سرمایه گذاری کنیم، بیان داشت: دشمن می کوشد با کمرنگ و بی اثرکردن نگاه انقلابی در کشور، به اصل انقلاب ضربه وارد کند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت باید ارزش بالای منبر و خطابه را بدانند و در جهت تقویت جایگاه آن تلاش کنند، تصریح کرد: منبر و خطابه یک رسانه ای هزار ساله برای تبلیغ دین و دفاع از اصول بنیادین اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی در ایام تبلیغی نظیر ماه محرم باید تلاش کنند تا از این ظرفیت ارزشمند به خوبی استفاده کنند، افزود: امروز ترویج فرهنگ عاشورا که همان مبارزه با ظلم و استبداد دشمن است باید در اولویت برنامه های تبلیغی مبلغان قرار گیرد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات