۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۳۰۸۵۵
در سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

آغاز به کار سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از آغاز به کار سطح چهار از سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری از آغاز به کار سطح چهار در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در مازندران مشغول فعالیت علمی هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت این مراکز و مؤسسات حوزوی در سطح سه حوزه معادل کارشناسی ارشد است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که خوشبختانه در سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران تاکنون فارغ التحصیلانی داشته است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بالا و علاقه مندی خواهران برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی ضرورت راه اندازی سطوح عالی را بیشتر تقویت کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که زیرساخت های لازم برای آغاز به کار سطح چهار حوزه در استان در طول چند سال اخیر فراهم شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های به عمل و فراهم کردن بسترهای لازم، مجوز آغاز به کار سطح چهار در سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران مازندران از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران صادر شد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که برای نخستین بار سطح چهار در حوزه علمیه خواهران مازندران در سال تحصیلی جدید در استان فعالیت رسمی خود آغاز کرد، گفت: در حال حاضر سطح چهار در حوزه علمیه خواهران استان در دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده در شهرهای ساری و بابل راه اندازی شده است.

وی با بیان این که 36 طلبه خواهر فارغ التحصیل سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر اعلام آمادگی کردند، افزود: پس از مصاحبه علمی و بررسی های به عمل آمده، ده نفر در رشته تفسیر تطبیقی و پنج نفر نیز در رشته فقه خانواده فعالیت علمی خود را در سطح چهار حوزه در سال تحصیلی جدید آغاز کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود به دوره اجتهاد و نظریه پردازی در رشته های علوم اسلامی را مهم ترین هدف راه اندازی سطح چهار در حوزه علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: راه اندازی این سطح در حوزه علمیه خواهران فرصت بسیار مناسبی برای حضور بانوان در سطوح عالی حوزه است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که حوزه علمیه خواهران مازندران ظرفیت و آمادگی لازم برای راه اندازی سطح پنج را در استان دارا است، تصریح کرد: تلاش ما این با حمایت علمای بزرگ حوزه و همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تا قبل از فارغ التحصیلی طلاب سطح چهار زمینه راه اندازی سطح اجتهاد را در مازندران نیز فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ظرفیت های ارزشمندی در استان در بخش حوزوی وجود دارد که می تواند به تقویت آینده فضای حوزوی مازندران بیانجامد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بهره گیری از همه ظرفیت های موجود به منظور رونق و تقویت فضای حوزوی مازندران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند و همین مسأله بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه خواهران می افزاید، بیان داشت: امروز حوزه های علمیه خواهران نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی دینی جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز به منظور تعالی اخلاقی، ارتقای معنوی، تقویت و ارتقای سطح علمی و تخصصی طلاب نیازمند تربیت نیروهای متخصص در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نیروهای متخصص به منظور پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و تبلیغی داخل و خارج تربیت کنیم و این رسالت مهم بر عهده حوزه های علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان دین از هر ابزار و روشی برای ضربه زدن به دین و اسلام ناب استفاده می کنند، تصریح کرد: امروز برای مقابله با این هجمه های فرهنگی و شبهات دینی و اعتقادی دشمنان نیازمند حضور کارشناسان متخصصی در حوزه دین هستیم.

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که جامعه جهانی امروز نیازمند پژوهشگرانی در حوزه دین هستند، خاطرنشان کرد: برای تولید علم و توسعه دانش باید اساتیدی برای سطوح مختلف هستیم که حوزه علمیه این وظیفه مهم را عهده دار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب، امام راحل، مقام معظم رهبری و نگاه بلندنظرانه مراجع عظام تقلید شاهد فراهم شدن بسترهای لازم برای تحصیل خواهران در حوزه های علمیه هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا هر روز مدارس علمیه خواهران از لحاظ کمی و کیفی از رشد قابل توجهی برخوردار باشند.

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که برای حفظ و حراست از دین امروز باید از همه ظرفیت های علمی و تبلیغی موجود استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این جنگ نابرابر حوزه های علمیه پیشگامان دفاع از دین و انقلاب قرار دارند.

وی با بیان این که طلاب حوزه علمیه نیز رسالت و وظیفه بسیار سنگینی برای حفظ آرمان ها و ارزش های دینی در جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: تقویت بنیه علمی برای جهاد در این عرصه مهم یکی از بهترین راه های حفظ دین و انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه رسالت سنگینی در دفاع از حقیقت دین و اسلام ناب در جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید در این فضای آلوده جهان با علم آموزی همه توان خود را برای خنثی کردن توطئه ها و هجمه های دشمنان به کار گیرند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات