۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۳۱۲۵۲
امام جمعه ارومیه:

نمایندگانی که خواستار رفع حصر فتنه گران شدند از مردم عذرخواهی کنند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه فتنه گران کشور را ۸ ماه به آشوب کشاندند و در نهایت به عزای حسینی اهانت کردند، گفت: نمایندگانی که خواستار رفع حصر شده اند از مردم عذر خواهی کنند و به جای این کارها به فکر رفع مشکلات مردم باشند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به اظهارات سخیف رییس جمهور آمریکا در رابطه با سپاه پاسدارن، اظهار داشت: سپاه یک نهاد قدرتمند و محبوب در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز نوک تیز حملات دشمن به سمت سپاه پاسداران و نهادهای انقلابی است، ابراز داشت: دشمن از هر گروه و نهادی که ضربه ببیند با آن مخالفت خواهد کرد و تمام وکمال حملات خود قرار خواهد داد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به قدرت و اقتدار منطقه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: امروز قدرت نیروهای نظامی کشور، ارتش و سپاه به حدی رسیده است که دشمن جرأت حمله نظامی به این کشور را ندارد و از این رو است که با سپاه مخالفت می کنند.

وی با بیان اینکه سپاه توانست با اخلاص و برنامه ریزی طومار تروریسم داعشی را با حمایت بسیج مردمی در منطقه بپیچد، ادامه داد: از حمایت و همراهی دولت و مسؤولان از سپاه پاسدران، کمال تشکر و تقدیر را داریم.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تأسف بار سال ۸۸ و اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله و عزاداران آن حضرت، ابراز داشت: نزدیک به ۸ ماه این کشور را دچار تشتت و آشوب کردند و در بحران قرار دادند.

وی با بیان اینکه این کستاخی ها تا جایی ادامه داشت که به عزادران حسینی و عاشورا در روز عزای حسینی توهین و اهانت کردند، افزود: چگونه ممکن است که بر انسان تکبر به میزانی حاکم باشد که در برابر این اقدام اظهار پشیمانی نکند، این رویداد یک رویداد نامبارک و غیر قابل قبول بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نامه عده از نمایندگان برای رفع حصر فتنه گران، گفت: این یک اقدام تأسف بار است، فتنه گران رأی ۴۰ میلیون را زیر پا گذاشتند و کشور را دچار تشتت کردند، این نمایندگان باید از مردم عذر خواهی کنند.

وی با تأکید بر پاسخ گو بودن این نمایندگان، گفت: این نمایندگان باید در برابر شهدا و جانبازان این حوادث پاسخ گو باشند، آمریکا در آن زمان با صراحت از فتنه گران حمایت کرد، به جای این کارها به مشکلات معیشتی مردم استان برسید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به نزدیکی ایام زیارتی اربعین و آرزوی توفیق برای همگان، گفت: مسؤولان بستر و شرایط لازم را برای زیارت عاشورا با کاهش هزینه ها فراهم کنند.

وی این زیارت را عرض ادبی به ساحت نورانی حضرت اباعبدالله و اعلام تبعیت از اهداف قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: هر کس عالمانه و با علم به امامت امام حسین (ع) و اعتقاد به آن، برای زیارت کربلا بشتابد بهشت اجر و پاداش اوست و وسعت رزق و روزی را برای زائر به دنبال دارد.

با اشاره قرار گیری در هفته کودک و تبریک این هفته، گفت: خانواده یک نعمت و لطف بزرگ الهی که باید قدر این نعمت را دانست و خداوند را نسبت به این امر شاکر بود، خدمت به خانواده مؤمن و تربیت فرزندان محب اهل بیت (ع) یک توفیق است.

وی با بیان اینکه از جمله وظایف والدین تربیت صحیح و معنوی کودکان است، ادامه داد: وظیفه دولت، مسؤولان و نمایندگان نظام اسلامی بستر سازی برای دوری مردم از جهنم و آتش است و این وظیفه در خانواده بر عهده والدین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان انتصاب استاندار جدید آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه مسؤولان، نمایندگان و آحاد مردم باید برای موفقیت استاندار منتخب در زمینه خدمت به استان کمک کنند./۸۵۴۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات