۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۳۲۶۷۰
مدیر حوزه علمیه خواهران:

فعالیت ۱۰ هزار بانوی مبلغ در فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به گسترش فعالیت های سامانه کوثربلاگ در سراسر کشور، گفت: حدود ۱۰ هزار بانوی مبلغ در این سامانه و فضای مجازی فعالیت دارند.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمود جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در اختتامیه هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت مدارس علمیه کشور پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور فعال است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر نقاط کشور بوده است، خاطرنشان کرد: 90 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور مشغول به فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، این در حالی است که تاکنون 100 هزار فارغ التحصیل در نیز داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این‌که 68 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مرزی و محروم فعالیت می کنند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد حوزه های علمیه خواهران کمتر از انگشتان دست بود که به برکت انقلاب امروز نه تنها مدارس علمیه بیش از 500 باب رسیده است، بلکه فعالیت های گسترده حوزه علمیه خواهران در جامعه ملموس است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: فعالیت‌های تبلیغی مدارس علمیه خواهران به صورت سازمان‌یافته، هدفمند و اصولی پیگیری می شود، چنانکه امروز 45 سازمان مردم نهاد و 173 کانون قرآن در حوزه های علمیه خواهران در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به این‌که امسال در ماه رمضان بیش از 50 هزار نشست قرآنی به همت طلاب خواهر در مدارس دخترانه سراسر کشور اجرایی شده است، گفت: برگزاری 927 کرسی آزاداندیشی و تشکیل 519 هسته پژوهشی طلاب از میان فارغ التحصیلان حوزوی بخش دیگری از فعالیت های حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی 200 جلد کتاب به همت پژوهشگران و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در قالب هسته های پژوهشی تألیف شده است، گفت: به دنبال گسترش فعالیت سامانه کوثربلاگ در سراسر کشور هستیم، امروز حدود 10 هزار بانوی مبلغ در این سامانه و فضای مجازی فعالیت دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به برگزاری المپیادهای مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه علمیه خواهران گفت: امروز شاهد کسب رتبه های برتر از سوی طلاب خواهر شهرستانی هستیم که نویدبخش ارتقای سطح کیفی آموزش در سراسر نقاط کشور است./935/‌پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات