۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۳۲۹۲۶
حجت‌الاسلام ذوعلم خبر داد؛

کنگره بزرگداشت آیت‌الله مصطفی خمینی با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود

حجت الاسلام ذوعلم گفت: کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
ذوعلم

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز در نشستی برای بزرگداشت منزلت و خدمات علمی شهید آیت‌‌الله سید مصطفی خمینی(ره) که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد، گفت: کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی طی روزهای اول آبان در دانشگاه تهران تالار علامه امینی از ساعت 14:30 تا 17 و سوم آبان‌ در مدرسه دارالشفاء قم همراه با ارائه مقالات علمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره پرداختن به شخصیت و نقش علمی آیت‌الله سید مصطفی خمینی است، عنوان کرد: از بین همه مقالات دریافتی 15 عدد آن با دریافت حد نصاب علمی و پژوهشی در این کنگره طرح می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوعلم بیان داشت: در برپایی این کنگره دستگاه‌های مختلفی نظیر حوزه علمیه تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همکاری داشتند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در این کنگره از ترجمه فارسی رساله ولایت فقیه آیت‌الله سید مصطفی خمینی رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با 40 تن از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی درباره جایگاه آیت‌الله سید مصطفی خمینی مصاحبه‌هایی در حال انجام است، همچین مستندی از زندگی ایشان و چند نشست علمی و گفت و گو محور در ایام شهادتشان از صدا و سیما پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام ذوعلم گفت: ستاد کنگره چهلمین سالگرد آیت‌الله مصطفی خمینی روز یکشنبه 30 مهرماه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت.

وی بیان داشت: برنامه و مراسم دیگری با حضور رییس جمهور صبح روز دوشنبه اول آبان ماه در سالن اجلاس سران به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت منزلت و خدمات علمی و انقلابی شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) ادامه داد: روز دوشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم دیگری در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوعلم درباره شخصیت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: ایشان از نظر مبارزه علیه شاه و انقلابی گری شخصیت بسیار برجسته‌ای داشتند و در اخلاق، عرفان، تفسیر و مسائل علمی و پژوهشی سرآمد روزگار خود بودند.

وی افزود: شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در سال 56 ظرفیت مردمی به سمت انقلاب را فعال و از انحراف آن جلوگیری کرد چراکه آمریکا و شاه با ایجاد فضای باز سیاسی دنبال فریب مردم بودند اما شهادت ایشان نفاق پهلوی را افشا کرد.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت منزلت و خدمات علمی و انقلابی شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: توانمندی علمی آیت الله مصطفی خمینی به عنوان عالم چند وجهی در فقه، تفسیر و عرفان نشان از تبحر ایشان داشت، اندیشه او امتداد اندیشه ناب امام راحل است که می‌تواند برای جامعه امروز ما مفید باشد./807/پ201/ب1

ارسال نظرات