۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۳۵۴۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

اجتماع اربعین حسینی، برافراشته نگه داشتن پرچم استکبار ستیزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امت اسلامی با حضور در اجتماع میلیونی اربعین حسینی پرچم استکبار ستیزی مسلمانان را برافراشته نگاه داشتند، گفت: حضور با اقتدار شیعه و سنی در کنار هم در راهپیمایی اربعین حسینی لرزه بر اندام آمریکا و صهیونیسم می اندازد.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز شورای هماهنگی مسجد محوری در ساری، مساجد را پایگاه دفاع از دین و انقلاب دانست و گفت: مساجد خط مقدم دفاع از ارزش های دینی و انقلاب هستند.

وی با بیان این که مساجد همواره نقش محوری در ساماندهی نیروهای انقلابی را عهده دار بودند، افزود: مساجد در هشت سال دفاع مقدس به پایگاهی مهم و محوری برای اعزام نیروهای مردمی به جبهه های حق علیه باطل تبدیل شده بودند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مساجد بايد محل احياي سنت هاي الهي باشد و هر سنتي که کمرنگ مي شود در مسجد بايد آن را پرنگ تر ديد، خاطرنشان کرد: پيامبر گرامی اسلام (ص) با ساخت نخستین مسجد به مسلمانان و مردم جهان نشان دادند که دين اسلام يک ديني اجتماعي است و مسجد يک مکان اجتماعي و منشأ تحولات و نهضت هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و مذهبي در طول تاريخ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در دوران مبارزات نهضت انقلاب اسلامی نیز بسیاری از ساماندهی ها و برنامه های انقلابی در مساجد انجام می شد، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی از نقش مهم مساجد در ساماندهی نیروهای انقلابی و برگزاری نشست های این نیروها به شدت هراسان بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اگر نقش مساجد نبود بسیاری از حرکت های انقلابی شکل نمی گرفت، تصریح کرد: مساجد کانون وحدت و همبستگی ملت بزرگ ایران در دفاع از اسلام و انقلاب بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين که مساجد بايد کانون اصلي فرهنگ اسلامي باشند، افزود: مساجد با رویکردهای مختل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عبادی بهترین پایگاه برای خدمت به دین و انقلاب اسلامی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مساجد جایگاه نزول خیرات آسمانی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: مساجد همواره در طول تاریخ پایگاهی برای قیام علیه شیاطین و طاغوت بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران از مساجد به عنوان محور شکل گیری انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که اگر مساجد نبود ساماندهی نیروهای ارزشی و انقلابی دچار مشکل بود، تصریح کرد: مساجد در طول دوران مبارزات انقلاب محل اجتماع مردم و همچنین ساماندهی نیروهای انقلاب بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که نگاه تک بعدی به مساجد باید از جامعه حذف شود، خاطرنشان کرد: امروز در کنار فریضه مهم عبادت، یکی از مهم ترین کارکرد مسجد فرهنگی است که نباید نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مساجد مهم ترین پایگاه اسلام و انقلاب به شمار می روند، افزود: یکی از مسائل مهمی که امروز باید در کنار مسائل عبادی در مساجد دنبال شود ترویج مبانی انقلاب و روحیه انقلابی گری است و نباید خدای ناکرده این ندا در مساجد خاموش شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از مساجد به عنوان کانون های فرهنگ دینی و اسلامی یاد کرد و با بیان این که باید از ظرفیت فرهنگی مساجد در جهت آگاهی دادن به نسل جوان بهره گیریم، افزود: امروز نسل جوان جامعه اسلامی در معرض شدید ترین هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان قرار دارند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هجمه های فرهنگی دشمنان به دنبال از بین بردن هویت دینی و انقلابی جامعه اسلامی و در ادامه تحقق پروژه نفوذ در کشورمان است، تصریح کرد: گسترش مبانی دینی و ارزشی یکی از راه های مهم جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن در کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ دینی جامعه اسلامی در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان دین قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز برای حفظ دین و آرمان های انقلاب راهی جز ترویج و گسترش مبانی دینی و انقلابی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان وجود ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اجتماع عظیم اربعین حسینی از این حرکت عظیم مردمی به عنوان نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر دنیای کفر و استکبار دانست.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امت اسلامی با حضور در اجتماع میلیونی اربعین حسینی پرچم استکبار ستیزی مسلمانان را برافراشته نگاه داشتند، تصریح کرد: حضور با اقتدار شیعه و سنی در کنار هم در راهپیمایی اربعین حسینی لرزه بر اندام آمریکا و صهیونیسم می اندازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام سلطه از چنین حضور با عظمتی بسیار هراسان و بهت زده است، خاطرنشان کرد: همه توان و تلاش جبهه کفر در طی سال های اخیر ایجاد رعب و وحشت در دل مردم به منظور حضور کمرنگ در این اجتماع میلیونی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مسؤولان نیز باید بسترهای لازم را برای حضور پرشور تر مردم در این اجتماع خودجوش فراهم کنند، بیان داشت: نباید برخی موانع موجب ایجاد زحمت برای زائران حسینی شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هر چه می توانیم باید بسترها برای حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی تسهیل شود، خاطرنشان کرد: چنین اجتماع با عظمتی با این کیفیت در هیچ جای جهان وجود ندارد و باید هر چه می توانیم به زائران حسینی خدمت کنیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات