۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۳۶۱۹۶
عضو شورای استانی کربلا:

عالی ترین سطح رعایت حقوق بشر در مراسم پیاده روی اربعین جلوه گر است

مسؤول امور حقوق شهروندی استان کربلا با اشاره به خدمات رایگان انسانی و تنوع بی نظیر آن از سوی خادمان به زائران سیدالشهدا(ع)، گفت: ایثار، گذشت و خدمت بی منت یکی از جلوه های اربعین حسینی در عراق است که باید به عنوان یک رویداد بی نظیر انسانی حقوق بشر اسلامی در سطح جهان معرفی شود.
عضو شورای استان کربلا در موکب ایرانی عضو شورای استان کربلا در موکب ایرانی عضو شورای استان کربلا در موکب ایرانی عضو شورای استان کربلا در موکب ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حنا حسناوی، عضو شورای استان کربلا و رییس امور حقوق شهروندی این استان امروز در جمع خادمان و زائران اربعین حسینی موکب فاطمه الزهرا(س) با اشاره به تلاش های حداکثری دولت و مجموعه حکومت محلی در استان کربلا برای خدمت به زائران اربعین حسینی، گفت: دولت عراق و مقامات عراقی با بسیج تمامی نیروها و امکانات دولتی سعی خود را برای ارائه بهترین خدمت برای زائران اربعین حسینی دارند زیرا ملت و دولت عراق خدمت به راه سیدالشهدا(ع) را عزت و شرف خود می دانند.

وی افزود: جریان اربعین حسینی یک جریان مردمی است که با اراده الهی در بین مردم این کشور آغاز شده و امروز گستره جهانی پیدا کرده است.

عضو شورای استانی کربلا با اشاره به حضور بیش از 25 میلیون زائر اربعین حسینی در کربلای معلا، خاطرنشان کرد: مردم صحنه گردان حماسه اربعین حسینی هستند و هر سال بر تعداد افراد شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین حسینی افزوده می شود.

مسؤول امور حقوق شهروندی استان کربلا با اشاره به خدمات رایگان انسانی و تنوع بی نظیر آن از سوی خادمان به زائران سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: ایثار، گذشت و خدمت بی منت یکی از جلوه های اربعین حسینی در عراق است و باید به عنوان یک رویداد بی نظیر انسانی در سطح جهان معرفی  شود.

وی ادامه داد: در هیچ منطقه ای در عالم این نوع خدمت رسانی رایگان بر اساس علقه های دینی و معرفی دیده نمی شود اما در عراق همه این اتفاق با محوریت دوستی و عشق به اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) شکل گرفته است.

حسناوی به برپایی موکب های ایرانی در کنار موکب های عراقی پرداخت و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی موجب وفاق و همدلی بین مردم عراق و ایران شده است و استحکام بیشتر درونی دو ملت روز به روز بیشتر می شود.

وی با اشاره به بازدید مقامات شورای استانی و دیگر مقام های محلی کربلا از موکب ها مستقر در شهر کربلا، گفت: تنوع زیاد خدمات به زائران در قالب های مختلف تغدیه، امور رفاهی و درمانی در کنار خدمات فرهنگی با برگزاری مراسم ویژه عزاداری و بصیرتی در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران، این موکب را یک موکب الگو و شاخص در شهر کربلا تبدیل کرده است.

عضو شورای استانی کربلا با اشاره به تجربه چند ساله ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران در حوزه خدمات اربعین، اظهار داشت: آنچه در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران دیده می شود اخلاص، همبستگی و همکاری همه خادمان برای خدمت بهتر و جهادگونه به زائران سیدالشهدا(ع) است و لذا حکومت محلی کربلا اهتمام خاصی به این موکب دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که تمام موکب های ایرانی در کربلا، موکب فاطمه الزهرا(س) را به عنوان یک موکب شاخص مدنظر مسؤولان عراقی، الگوی خود قرار دهند.

حسناوی به بازدید خود از محل استقرار بانوان موکب فاطمه الزهرا(س) پرداخت و خاطرنشان کرد: فضای در نظر گرفته شده برای بانوان، ناشی از نگاه درست با رعایت موازین شرعی و بلندنظری دست اندرکاران این موکب است که در کنار ایجاد تسهیلات اسکان به حوزه آموزش مبانی آداب سفر اربعین و استقرار مشاوره در این مکان نیز اهتمام کردند.

خدمات فنی و درمانی به موکب های عراقی از سوی این ستاد ارائه می شود

محمد حسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران در این جمع با اشاره به خدمت 360 خادم این ستاد، گفت: عشق به سیدالشهدا(ع) در خون مردم مازندران جاری است و این علقه به ساحت مقدس اهل بیت(ع) دارای یک ریشه تاریخی و عمیق است.

وی به برخی خدمات صورت گرفته از سوی این ستاد در شهر کربلا پرداخت و اظهار داشت: اسکان، درمان و تغذیه سه خدمت اصلی و محوری موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران است و درکنار آن خدماتی نظیر خیاطی، پیرایشگری و تعمیر کوله و کفش زائران به صورت صلواتی ارائه می شود.

دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران به استقرار یک دستگاه نانوایی برای پخت نان برای زائران پرداخت و تاکید کرد: نانوایی موکب فاطمه الزهرا(س) در اغلب ساعت شبانه روز اقدام به پخت نان برای زائران می کند و در کنار آن نیز پخت بامیه روزانه 300 کیلو صورت می گیرد.

وی از پذیرش و اسکان زائران غیرایرانی در این موکب خبر داد و تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته  و همکاری مقام های عراقی، ظرفیت اسکان زائران اربعین در این موکب نسبت به سال گذشته با نصب 200 چادر و خیمه افزایش زیادی داشته است.

طبرستانی با بیان این مطلب که دبیرخانه ستاد دائمی اربعین حسینی راهیان کربلا از 8 آبان در شهر کربلا استقرار یافته است، گفت: تمام خادمان اربعین حسینی راهیان کربلا، با پرداخت هزینه های سفر برای ابعین حسینی، لباس خدمت را پوشیدند و تمام نذورات دریافتی از مردم با برنامه ریزی های منظم صورت گرفته برای خدمت رسانی به زائران در راه شکوه بخشی و عظمت راه حسینی خرج می شود.

وی با اشاره به همکاری این ستاد با موکب داران عراقی، ادامه داد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای همپوشانی فرهنگی در ایام اربعین، ستاد اربعین راهیاان کربلا اقدام به ارائه خدمات خدمات فنی و مهندسی به موکب های عراقی و خدمات درمانی به زائران غیر ایرانی به ویژه عراقی کرده است./1313/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات