۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۶۲۶۲
آیت الله مهدوی:

چهارده معصوم آیینه خداوند هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا برای زنده نگاه داشتن مسیر شهدا، گفت: شهدا حد اعلای ویژگی‌های شیعیان را برخوردار هستند، کسی که به یاد امام حسین(ع) باشد خداوند را یاد می‌کند و کسی که در ارتباط با اهل بیت(ع) باشد در ارتباط با خداوند است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امشب در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، حسین آقادادی در حسینیه جوادالأئمه اصفهان، با بیان اینکه باید با برگزاری مراسم شهدا اهداف شهیدان را زنده نگاه داریم، گفت: با این کار کسانی که در مسیر شهدا هستند می‌فهمند به چه صورت باید این مسیر را طی کنند تا به هدف دسترسی پیدا کنند.

عمل کردن به راه، روش زنده نگاه داشتن هدف است

آیت الله مهدوی زنده نگاه داشتن هدف را از نیازهای انسان برشمرد و اظهار کرد: عمل کردن به راه یکی از روش‌های زنده نگهداشتن هدف است، زمانی که انسانها یک هدف مشترک دارند در مسیر رسیدن به این هدف به اتحاد می‌رسند و همه باید به این راه و مسیر عمل کنند تا به هدف نهایی برسند.

وی در ادامه افزود: هر نوع خدمتی که به دیگران بکنیم در حقیقت خدمت کردن به خودمان است، حتی اگر این خدمت در حق یک فقیر باشد، چرا که ما خودمان بیشتر از همه محتاجیم، امام صادق(ع) در روایتی ویژگی شیعیان را مهربانی در بین خودشان و به یاد بودن در خلوت و تنهایی معرفی می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان، به یاد خدا بودن و ارتباط با خداوند در تنهایی داشتن را از ویژگی‌های شهدا دانست و تصریح کرد: شهدا حد اعلای ویژگی‌های شیعیان را برخوردار هستند، کسی که به یاد امام حسین(ع) باشد خداوند را یاد می‌کند و کسی که در ارتباط با اهل بیت(ع) باشد در ارتباط با خداوند است.

فروختن جان به خداوند از رموز شهدا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری فروختن جان به خداوند را یکی از رموز شهدا عنوان کرد و گفت: آیه 11 سوره توبه می‌فرماید خداوند مشتری جان و مال شما است، آیا شما فروشنده آن به خداوند هستید؟ خداوند پای این معامله ایستاده است، در قبال جان و مال به انسان بهشت می‌دهد اما کسی نیست که با خداوند معامله کند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه وقتی کسی جانش را به خداوند بفروشد، جانش متعلق به خدا خواهد بود، اظهار کرد: در روایات ذکر شده است که امام علی(ع) پیش از شهادت جان خود را به خدا فروخته بودند؛ به همین جهت است که خداوند در قرآن کریم وقتی که می‌خواهد بگوید با امیرالمؤمنین دشمنی نکنید می‌فرماید با من دشمنی نکنید، این موضوع که خدا این مسأله را با کنایه مطرح می‌کند از زیبایی‌های قرآن کریم است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه خداوند نزد خداوند، خاطرنشان کرد: چهارده معصوم(ع) آیینه خداوند هستند، با توجه به ایشان متوجه خدا خواهیم بود، هر وقت که اهل بیت(ع) را یاد کنیم خدا را یاد کرده‌ایم و زمانی که دشمنان ایشان را یاد کنیم شیطان را یاد کرده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری شهید مدافع حرم، حسین آقادادی را شخصیتی فعال توصیف کرد و افزود: چند ماه پیش با ایشان ملاقاتی داشتم و شاهد فعالیت‌ها و اقدامات ایشان بودم، ما مرید چنین جوان‌هایی هستیم ولی نگران این هستیم که عاقبت ما چگونه خواهد شد و آیا می‌توانیم عاقبت بخیر باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با بیان اینکه هرکسی عیش خود را در چیزی قرار می‌دهد، تصریح کرد: شهید آقادادی تا کنون به کربلا نرفته بود، وقتی به او گفته بودند بیا به کربلا برویم گفته بود به سوریه می‌روم و از آنجا به کربلا سفر خواهم کرد، ایشان با شهادتش کربلایی شد./1304/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات