۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۳۶۲۸۷
نمایشگاه مطبوعات؛

استخراج اصول پدافندی از متون اسلامی

مدیر کل پدافند غیرعامل استان قم با بیان این که قم مغر متفکر ایران و اسلام است، گفت: بحث پدافند مردم محور هر چه زودتر در شهر مقدس قم باید راه اندازی شود تا به الگویی در کشور تبدیل شویم.
 مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در چهارمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی متقیان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، با تقدیر از فعالیت های این رسانه حوزوی در رصد و پایش اخبار فرهنگی و سیاسی و فرهنگ سازی در راه مقابله با شبکه های معاند نظام، با مدیران و خبرنگاران رسا به گفت و گو پرداخت.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان قم با بیان این که از 6 تا 12 آبان ماه هر سال، هفته پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است و برای مقطع خاصی نیست؛ پدافند غیرعامل مثل مصونیت بخش بدن و مقاوم کردن خود از درون است.

وی به 4 شهر عمده و مذهبی و سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: این 4 شهر مورد رصد و پایش گروه های معاند و تکفیری قرار دارد که شامل مشهد، شیراز، قم به عنوان شهرهای مذهبی و تهران به عنوان پایتخت می شود.

متقیان ادامه داد: اداره کل پدافند غیرعامل استان قم 11 کارگروه ایجاد کرده که ذیل شورای پدافند غیرعامل استان است؛ این کارگروه ها به شکل ویژه بحث پدافند زیستی را که مربوط به انسان است، پیگیری می کنند؛ بحث پدافند زیستی 6 زیر حوزه انسان، غذا، دارو، دام و طیور، محیط زیست و منابع طبیعی را شامل می شود.

وی با بیان این که در سال گذشته نخستین رزمایش ملی را در حوزه دام در بخش پدافند زیستی داشتیم، چون شهر قم با وجود دام شهر در آن، به عنوان یک هاب یا جعبه تقسیم دام در کشور به حساب می آید؛ در کنار آن قم به عنوان یک شهر با زیرساخت های آیتی بالا، قطعا مورد هجمه و نفوذ خیلی از هکرها و گروه های تخریب گر و تروریستی است.

مدیر کل پدافند غیرعامل قم خاطرنشان کرد: قم مرکز نشر افکار و اندیشه های شیعی است و البته سرورهای قوی نیز در آن وجود دارد؛ از این جهت می توان گفت که شهر مقدس قم، مغز متفکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب در صدد ضربه زدن به مغز متفکر ایران اسلامی هستند، افزود: در این زمینه آموزش های سایبری زیادی انجام شده و با بخش خصوصی نیز همکاری هایی صورت گرفته است.

متقیان با تأکید بر این که بسیاری از اصول و مسائل پدافند غیرعامل ما از متون اسلامی، دینی و قرآن کریم نشأت گرفته است، یادآور شد: بحث پدافند مردم محور هر چه زودتر در شهر مقدس قم باید راه اندازی شود تا به الگویی در کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه شهر مقدس قم در زمینه پدافند غیر عامل از استان های پیشرو است، تصریح کرد: عملکرد استان قم در پدافند غیر عامل در سال های 94 و 95 به عنوان استان برگزیده مطرح شده است؛ ظرفیتی که در قم و در حوزه های علمیه وجود دارد، در شهرهای دیگر مشاهده نمی شود و باید بتوانیم از این ظرفیت های استفاده کنیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان قم با بیان این که در سال جاری برای نخستین بار کانال تلگرامی پدافند غیرعامل را راه اندازی کرده ایم، گفت: یک دوره آموزش مجازی در این کانال قرار داده ایم که اصول و مبانی پدافند غیر عامل در آن بیان شده است و این آموزش به مردمی شدن پدافند غیرعامل کمک شایانی می کند.

وی در پایان تأکید کرد: طلاب و عموم مردم استان قم با عضویت در این کانال و شرکت در این آموزش که از طریق ربات های کانال انجام می شود، می توانند گواهی نامه معتبر از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استان قم دریافت کنند./۸۷۲/پ۲۰۱/ج

ارسال نظرات