۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۳۶۴۵۰
حجت الاسلام ادیب یزدی:

هدف دشمن دور ساختن جوانان از تاریخ درخشان انقلاب است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تاریخ هر ملت سد محکمی در برابر نفوذ دشمن است، گفت: امروز هدف دشمنان دور ساختن جوانان از تاریخ با اقتدارشان است تا بتوانند آنان را علیه تاریخ پدرانشان بشورانند.
حجت الاسلام ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیأت عشاق الحسین(ع)، گفت: تاریخ از آن جهت با عظمت است که انسان دست و اراده خداوند متعال را در لابه‌لای حوادث آن مشاهده می‌کند.

وی با بیان اینکه تاریخ مجموعه‌ای از حوادث رها شده نیست، ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمونیستها درباره تاریخ چنین بیان می‌کردند که تاریخ مشتی حوادث متفرق است که فراعنه و دیکتاتورها برای تسلط بر مظلومان ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با تاکید براینکه تاریخ حوادثی متصل و به هم پیوسته است که با اراده الهی محقق می‌شود، اظهار داشت: خداوند جریان تاریخ را به سمتی می‌برد که خودش صلاح می‌داند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سنت‌های الهی حاکم بر تاریخ، گفت: خداوند انسان را رها نمی‌کند و انسان در خیل حوادث تاریخ دست و اراده خداوند را مشاهده می‌کند. دشمنان اسلام برای نابودی نام اهل بیت(ع) از هیچ کار و اقدام خصمانه علیه اولیای الهی فروگذاری نکردند اما هرگز نتوانستند به مقاصد شومشان دست یابند و تاریخ گواه بر این سخن است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ بیانگر اقتدار خداوند متعال است، گفت: خداوند متعال بشر را به حال خود رها نکرده و آنان را در همه مراحل زندگی یاری می‌کند و ما در تاریخ این امر را مشاهده می‌کنیم بنابراین تاریخ انسان را بیدار می‌کند.

این خطیب مشهور ادامه داد: روایت است آنچه در آینده بشریت اتفاق خواهد افتاد همانند چیزی است که برای امت گذشته رخ داده است، بنابراین اگر انسان از احوال گذشتگان با خبر باشد می تواند در حوادث و جریاناتی که در آینده رخ می‌دهد درست رفتار و عمل کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه تاریخ می‌گوید چیزی که دشمنان شما را ناراحت می‌کند شما به سوی او روی بیاورید، خاطرنشان کرد: ملتی که تاریخ ندارد دشمن به راحتی آنان را دور می‌زند، امروز دشمن به شدت دارد جوانان را از تاریخشان دور می‌کند تا مردم را علیه تاریخشان بشوراند؛ این در حالی است که تاریخ انسان را به حرکت وا می‌دارد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات