۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۶۶۰۹
فرمانده انتظامی کشور خبر داد؛

عزیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به راهپیمایی اربعین

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به عزیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به راهپیمایی اربعین، گفت: تراکم خورده های شخصی و عمومی در جاده های مرزی به ویژه در مرز مهران چشمگیر است.
سردار اشتری

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور، حسین اشتری صبح امروز در جلسه ستاد ویژه اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت:  اقدلمات خوبی در مرز مهران انجام شده و قابل قبول است و نیروی انتظامی هم بی وقفه پای کار بوده است.

وی گفت: دو سوم نیروهای انتظامی یعنی حدود ۱۱ هزار نیرو برای این ماموریت بزرگ در مرز مهران مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته نیروی انتظامی در بحث اربعین خوب عمل کرده است،  بیان داشت: جلو گیری از ورود افراد بدون ویزا به مرز مهران به خوبی کنترل شده است.

وی افزود: خوشبختانه مرز مهران با برنامه ریزی خوب کنترل شده است.

 اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی خادم زائر هستند و امسال حتی طرف عراق از تردد روان زائرین اربعین ابراز رضایت کردند.

وی افزود: تمامی مرز ها برای زائرین اربعین باز هستند و نکات تخصصی و کاری در دستور کار نیروی انتظامی تا پایان اربعین قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه  برگشت زائران و  انتقال آنها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود:  با توجه به اینکه تجربه  سال گذشته را داریم و باید خدمات رسانی برگشت دقت شود.

تردد ۲۰۰ هزار زائر خارجی از مرزهای کشور

وی گفت: زائران به توصیه های پلیس توجه کنند چراکه تصادفات برگشت زیاد بوده و امسال راهور پای کار است.

اشتری با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ زائر از مرزهای کشور تردد کرده اند، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار زائر خارجی نیز طی این مدت از مرزهای کشور تردد کرده اند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد ترددهای امسال از مرز مهران انجام شد است.

وی افزود:  سه روز آینده موج برگشت است و همه مسئولان باید آماده باشند، البته امسال  مسئولان استان خوب عمل کردند و مدیریت ها هماهنگ بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، مسئولان استانی، دستگاه های اجرایی و..همه پای کار هستند.

 اشتری بیان داشت: مشکلات سال جاری باید برای سال آینده حل شود، توجه به زیر ساخت های مرز مهران بیشتر شود./۸۷۹/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات