۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۶۴۵
اربعین؛

اربعین یادآوری شجاعت، شهامت و جانبازی مردان خدا است

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که اربعین از گذشته در بین مسلمانان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده است، گفت: اربعین یادآوری شجاعت، شهامت و جانبازی مردان خدا است.
اربعین

حجت الاسلام یحیی دوست محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به اهمیت فوق العاده زیارت امام حسین(ع) در اربعین، این حرکت را رهایی انسان از بند جهالت دانست و تأکید کرد: در زیارت اربعین می خوانیم امام حسین(ع) خون خود را داد تا بندگان از جهالت و سرگردانی نجات پیدا کنند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه افزود: در حقیقت راهپیمایی اربعین گرامی داشت اربعین سالار شهیدان امام سوم شیعیان است و در میان شیعیان از گذشته از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

وی با بیان این که از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران و مورخان، شیعیان و حتی مذاهب اسلامی دیگر نیز از گذشته به زیارت امام حسین(ع) در اربعین می شتافته اند، گفت: همه مسلمانان برای این حرکت ارزش قائل بوده اند، چراکه این روز یادآوری شهادت، شجاعت، عدالت، جانبازی و ایثار گری حضرت امام حسین(ع) و یاران ایشان در صحرای کربلا است.

حجت الاسلام دوست محمدی تأکید کرد: درست است در تاریخ داریم که کاروان اباعبدالله الحسین در این روز از شام برمی گردند و نخستین سوگواری صورت می گیرد و همچنین سرها را کنار بدن ها برگرداند، اما در حقیقت در این روز یک سؤال در ذهن متبادر می شود که چرا زیارت امام حسین(ع) در اربعین توصیه شده است؟ و چرا در روایات ما تأکید می شود که همراه با شور خاصی اجرا شود.

وی عنوان داشت: برای پاسخ به این سؤال می توانیم به روایتی از امام صادق(ع) مراجعه کنیم که نشان می دهد، ثواب زیارت امام حسین(ع) چه میزان است؛ ایشان می فرماید کسی با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود به هرقدمی که برمی دارد یک حسنه نوشته شده، یک گناه از او پاک می شود و خداوند یک درجه او را در بهشت بالا می برد و وقتی به زیارت می رود خداوند دو فرشته را موکل او می کند که آن چه خیر از دهان او خارج می شود نوشته و آن چه شر و بداست را نمی نویسند و به او خطاب می کنند ای ولی خدا گناهانت آمرزیده شد و تو از حزب خدا و اهل بیت(ع) هستی و به خدا قسم هیچ گاه آتش تو را طعمه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود با ابراز خرسندی از توجه شورانگیز مردم در سراسر جهان به این حرکت عظیم خاطرنشان کرد: این که این تعداد مردم با این شور و شوق در اربعین حاضر می شوند پیام های زیادی دارد و امیدواریم این سفر برای همه مسلمان ها بدون خطر بوده و هر سال پرشورتر از گذشته برگزار شود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات