۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۷۳۴
اربعین؛

راهپیمایی اربعین عظمت اسلام را نشان می دهد

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان این که راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) در واقع عظمت اسلام را در جهان نشان می دهد تأکید کرد که این حرکت نماد مبارزه با استکبار و استثمار جهانی است.
مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی از راه نخلستان(طریق العلماء) /زوار/اربعین/زائر/الاربعین/الزائر/مشاة/ arbaee/ arbaeen_walk/ arbaeen_pilgrimage راهپیمایی زائران اربعین حسینی از نجف به کربلا

حجت الاسلام محمد ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به فرارسیدن ایام زیارتی اربعین حسینی به تبیین اهمیت این موضوع پرداخت و عنوان کرد: زیارت اربعین امام حسین(ع) فضیلت فوق العاده ای دارد که روایات زیادی نیز بر این موضوع صحه می گذارد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه افزود: در کتاب های معتبر از جمله مفاتیح نوین از حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز اهمیت این مسأله به زیبایی بیان شده است؛ راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) در واقع عظمت اسلام، عظمت امام حسین(ع) و عظمت نظام جمهوری اسلامی را در دنیا به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به دیگر برکات حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین عنوان داشت: همه شیعیان جهان در این حرکت با اهداف امام حسین(ع) آشنا شده و علیه استکبار جهانی و استثمار جهان خواران متحد می شوند و می توانند با تبعیت از امام حسین(ع) استقلال خودشان را در دنیا به دست بیاورند.

حجت الاسلام ربانی با بیان این که اربعین یک نوع مبارزه جهانی علیه استکبار است، عنوان کرد: در باب جایگاه اربعین حسینی باید گفت همانطور که اهل بیت(ع) در این روز، با عظمت و عزت از شام به سمت کربلا آمدند، مسلمانان نیز در این راهپیمایی به آنها اقتدا می کنند و می توانند در برابر زورگویی یاوه گویان بایستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سیره علما و بزرگان در توجه به مقوله اربعین خاطرنشان کرد: بزرگان و مراجع حوزه نجف در گذشته بسیاری از شب های جمعه و دیگر ایام سال را از نجف تا کربلا با پای پیاده می آمدند ولی در ایام اربعین توجه ویژه ای به این مقوله داشتند و به تبعیت از اسرای شام در این راهپیمایی شرکت می کردند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات