۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۳۶۹۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیئات مذهبی بزرگ‌ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئات و محافل مذهبی بزرگ‌ترین پایگاه دینی و ملی در جامعه اسلامی ما هستند و جوانان زیادی با حضور در این مکان‌ها سطح اعتقادات خود را بالاتر می‌برند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر، با قدردانی از فعالیت‌های هیئات مذهبی در این مناسبت‌ها، گفت: نقش هیئات‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی باید با حضور فعال خود در گسترش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه نقش چشمگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، گفت: بزرگ‌ترین پایگاه دینی و ملی در جامعه اسلامی ما هیئات و محافل مذهبی هستند و جوانان زیادی با حضور در این مکان‌ها سطح اعتقادات خود را بالاتر می‌برند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برنامه‌های ایام ماه صفر و مشارکت بانوان در این برنامه‌ها، اضافه کرد: حضور فعال بانوان در اجرای مراسم معنوی موجب تقویت روحیه اجتماعی و پرورشی در جامعه می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: بانوان و نخبگان فعال فرهنگی در تصمیمات فرهنگی استان صاحب‌نظر هستند.

وی ادامه داد: جلسات معنوی و برگزاری مراسم عزاداری و بیان معارف اهل‌بیت ویژه بانوان در ماه محرم و صفر در این استان بیان‌کننده دیدگاه مثبت آنها به جامعه و نشر معارف اسلامی است.

حجت‌الاسلام خادمی از مسؤولان مرتبط خواست تا در ایام باقیمانده از ماه صفر در مراسم مختلف از مبلغان و مبلغات توانمند استفاده کنند و اولویت تبلیغی آنها طلبه‌ها و مبلغات تحصیل کرده و دارای مجوز باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به عزیمت کاروان‌های پیاده و سواره به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: کاروان‌های پیاده‌روی که برای شرکت در مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام رضا (ع) از مسیر این استان تردد می‌کنند باید به بهترین نحو ممکن در استان مورد استقبال گیرند.

وی ادامه داد: باید شرایط را طوری فراهم و مدیریت کنیم که برای زائران، فقط پیاده‌روی و رنج و مشقت سختی راه نباشد بلکه در کنار آن برنامه‌های فرهنگی هم اجرا شود.

حجت‌الاسلام خادمی خواستار خدمات‌رسانی بهتر به زائران شد و افزود: مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان تجهیز شده و دستگاه‌های اجرایی مرتبط همچون هلال احمر، سازمان تبلیغات، شهرداری، اصناف و شبکه بهداشت و درمان هم آمادگی لازم را برای خدمات‌دهی به زائران حرم مطهر رضوی داشته باشند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات