۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۳۷۰۶۹
رحیم‌پور ازغدی:

دشمن برای عزاداری بدون آموزه عاشورایی هزینه می‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که برخی زیر پرچم انگلیس و آمریکا عزاداری می‌کنند، گفت: دشمن با عزاداری که هیچ آموزه‌ای از عاشورا در آن نباشد نه تنها مشکلی ندارد بلکه گاهی برای گسترش این نوع از عزاداری هزینه می‌کند.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در جمع زائران اربعین حسینی در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه صداقت یکی از ویژگی‌های برجسته شیعیان است، اظهار کرد: بسیاری از این افراد اگر در زمان امام حسین علیه‌السلام نیز حضور داشتند به جمع یاران ایشان می‌پیوستند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌سابقه و در عصر کنونی نیز بی‌نظیر است، اضافه کرد: یکی دو نفر از اعضای سابق کنگره آمریکا و بسیاری از افرادی که دین هم ندارند در حرکت اربعین حسینی حضور یافته‌اند، حضور مسیحیان، یهودیان، زرشتی‌ها، کمونیست‌ها، لیبرال‌های غربی و دانشگاهی‌های بودایی عظمت اربعین حسینی را نشان می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر چند در طول تاریخ به بهانه‌ها و با روش‌های مختلف برای خاموش حرکت کردن امام حسین علیه‌السلام اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند اما اشک شیعه نگذاشته است که خون امام حسین علیه‌السلام خشک شود.

وی با بیان اینکه برخی در امور مختلف زندگی خود فقط به دنبال منافع خود هستند، تصریح کرد: این افراد که نسبت به استعمار و ظلم بی‌توجه هستند در مظلومیت امام حسین علیه‌السلام نقش بسیاری داشتند و از روش‌های مختلف برای نفوذ در میان صاحبان قدرت استفاده می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی از مخالفت افراد منفعت‌طلب با توحید و عدالت یاد کرد و گفت: هر چند با زبان تابع ائمه اطهار(ع) هستند اما در عمل اینگونه نیستند و ولایت اهل بیت(ع) را نمی‌پذیرند؛ مردمی که در شهر کوفه از امام حسین علیه‌السلام دعوت کردند از جمله این افراد بودند.

وی با اشاره به اینکه ملاک دین‌داری فقط عبادت نیست، مطرح کرد: تبعیت از ولایت و به دنبال آن بصیرت می‌تواند جامعه را به سمت موفقیت و پیشرفت هدایت کند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه برخی زیر پرچم انگلیس و آمریکا عزاداری می‌کنند، عنوان کرد: دشمن با عزاداری که هیچ آموزه‌ای از عاشورا در آن نباشد نه تنها مشکلی ندارد بلکه گاهی برای گسترش این نوع از عزاداری هزینه می‌کند./968/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات