۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۷۲۸۰
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

کم اهمیت شدن دین برای مسؤولان از خصوصیات طاغوت است

حجت الاسلام حاتمی گفت: از خصوصیات طاغوت این است که هر جا قرار است مسؤولیتی باشد، حساسیت‌های افراد مسؤول نسبت به دین کم می‌شود.
حاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اربعین امام حسین(ع) که عصر امروز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: روز اربعین به عنوان زیارت ماثور از امام صادق(ع) است که مهمترین عمل روز اربعین بوده و از نشانه‌های مؤمن است.

وی افزود: امام حسین(ع) برای آزادگی همه انسان‌ها در طول تاریخ خون و جانش را فدا کرد تا انسان‌ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهد. مهمترین درس عاشورا و اربعین، شناخت قیام است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: زمان امام حسین(ع) ارتباط مردم با دین در وضعیتی بود که مردم به ندرت برای سؤالات و مسائل شرعی خود به امام مراجعه می‌کردند و بدبختی آنها از این بود کسانی در مقام اهل بیت و امامت می‌نشستند ذره‌ای شباهت به آنها نداشتند.

وی اظهار داشت: یکی از این افراد یزید بن معاویه بوزینه باز، سگ باز و علناً شراب‌خواری بود که مردم بر پایه نادانی و جهالت او را امیرالمؤمنین می‌خواندند، معاویه به قدری در میان مردم با سیاست و کیاست رفتار می‌کرد که مردم او را در شأن امام علی(ع) می‌دیدند.

جامعه‌ای که پسوند اسلامی را با خود ‌کشید اما کافر بود

حجت الاسلام حاتمی ابراز داشت: اتفاقی که از زمان پیامبر اکرم(ص) تا زمان امام حسین(ع) در جامعه رخ داد، گسترش کفر بود که خیانت، دزدی، ربا، بی اعتمادی، حرص، بخل، دنیاطلبی و لقمه حرام را در جامعه زیاد کرد و نتیجه آن جامعه کافری بود که نتوانست حرف حق را بپذیرد؛ جامعه‌ای که پسوند اسلامی را با خود می‌کشید اما کافر بود، به گونه‌ای که ضد ارزش‌ها، به عنوان ارزش تلقی می‌شد.

وی افزود: بهترین حکومت در دنیا حکومت علوی، شیعی و امام زمانی است و تنها حکومتی که در دنیا تا این حد مردم آن به دنبال خط ولایت هستند، جمهوری اسلامی ایران است.

افرادی با نام دین جامعه را از دین برمی‌گردانند

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: ما باید مراقب باشیم و آگاه باشیم که جامعه به مرور و آرام آرام از درون خالی شده و می‌پوسد. کفر یا از نوع سیاسی است که در قرآن از آن با عنوان طاغوت یاد شده یا از نوع اقتصادی و فرهنگی است.

حجت الاسلام حاتمی اظهار داشت: از خصوصیات طاغوت این است که هر جا قرار است مسؤولیتی باشد، افرادی که مسؤولیتی دارند نسبت به دین حساسیت‌های کمی پیدا می‌کنند، البته نه اینکه مستقیم با دین مخالفت کنند اتفاقاً این افراد بسیار ظاهرالصلاح و دین مدار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که با قرار گرفتن در مَناسب و مسؤولیت‌های سیاسی مردم را بی دین می‌کنند اتفاقاً افرادی هستند که با نام دین جامعه را از دین برمی‌گردانند. این افراد در لایه‌های حکومتی رسوخ می‌کنند و افرادی مانند عمروعاص و عمر سعد و شمربن ذی الجوشن را انتخاب می‌کنند که اتفاقاً سوابق خوبی هم دارند./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات