۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۵۱۰
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

آزادی حقیقی انسان درگرو کنترل شهوت است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در فرهنگ قرآن کریم آزادی انسان در گرو تسلط بر شهوت است، گفت: امروز جهان غرب در منجلاب شهوت غرق شده و خود را در آستانه نابودی قرار داده است.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: انتخاب روش در صحنه زندگی و قالبی که انسان برای سلوک خودش قرار می‌دهد بسیار دارای ارزش و اهمیت است.

وی افزود: گرایش ما در زندگی که در چه پایگاه و جبهه‌ای قرار بگیریم بسیار دارای اهمیت است؛ چرا که این انتخاب‌ها سرنوشت انسان را که در کدام گروه سعادتمندان و اشقیا قرار می‌گیرد رقم می‌زند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه اطاعت از قرآن کریم و اولیای الهی کاملترین روش تربیتی انسان به شمار می‌رود، ابراز کرد: با وجود 124 هزار پیامبر و وجود مقدس اولیای الهی گرایشات باطل برخی افراد نشان از حماقت آنان دارد، امروز آن چیزی که در مقام عمل و اقتدار اندیشه تاریک غرب را به چالش کشیده این است که آنان با اخلاق، معنویت و کرامت مشکل دارند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: استفاده و بهره بردن از ابزار و تکنولوژی بسیار عالی است اما بهره بردن از آن ابزار برای سحر کردن مردم کاری مذموم و نکوهیده است و ما با این رفتار مخالف هستیم، امروز غرب هدفی جز تقویت خودپرستی و ترویج مادیگرایی ندارد.

وی با بیان اینکه الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) مهمترین راهنما و هادی در مسیر بندگی و اطاعت از خداوند متعال است، گفت: این الگو برداری تنها با همنشینی و همجواری با اهل بیت(ع) و عمل به دستورات آن بزرگان نتیجه بخش بوده و در غیر این صورت ادعایی بیش نیست.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی هدف از لفظ معرفت در آیات الهی را مانوس بودن با اولیای الهی دانست و تصریح کرد: تنها راه سعادت حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است در غیر این صورت جهالت و گمراهی محض است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در فرهنگ قرآن کریم آزادی در گرو تسلط بر شهوت است، خاطر نشان کرد: امروز جهان غرب در منجلاب شهوت غرق شده به همین سبب خود را در آستانه نابودی قرار داده است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات