۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۳۷۶۶۸
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

ترویج خودپرستی بیانگر سقوط انسانیت در عصر جاهلیت مدرن است

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه مادر بت‌ها نفس انسان است، گفت: ترویج خودپرستی خطرناک‌ترین سقوط و هبوط انسانیت در عصر جاهلیت مدرن است.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: پذیرش روش و قالب در زندگی از جانب و ساحت مقدس معصومین، ما را در طریق نجات و جمع سعادتمندان قرار خواهد داد.

وی افزود: خداوند در آیه 52 سوره فرقان نقش دیگری از حقیقت جهاد را تبیین می‌کند و می‌فرماید: به هیچ وجه از امر و خواسته اهل کفر و عناد تبعیت نکنید؛ این سخن مربوط به همه زمینه‌ها اعم از مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فردی می‌شود بنابراین انسان همه امور خود را باید بر مبنای حیات طیبه پیامبر(ص) و اولیای الهی قرار دهد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه انسان در سبک زندگی خود نباید امید به زرق و برق غرب داشته باشد، ابراز کرد: امید به دشمن سراسر خطاست، اگر انسان کمی دقت کند دریافت خواهد کرد هنگامی که کشور در وانفسای مشکلات اقتصادی و تعطیل شدن تولیدات با رکود و گرفتاری مالی و بانکی مواجه شد کسی نیامد یک نسخه توحیدی مطرح کند بلکه همه به دنبال برنامه ریزی اقتصادی غیر رفتند.

این کارشناس مسائل دینی امید به خداوند متعال را اصل الگوپذیری بیان کرد و گفت: حضرت یوسف(ع) زمانی که به سوی درب بسته می‌دوید همه امیدش به یاری خداوند متعال بود برای همین همه دربها به روی او گشوده شد، بنابراین زمانی که در اوج طواغیت دشمنان و اعدااالله که اقتدار خودشان را به رخ انسان می‌کشند فرصتی مناسب برای رجوع به پروردگار است تا انسان کدخدا را رها کرده و به خداوند متعال متوسل کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید حقایق توحید را باور کند، تصریح کرد: ما نباید نسخه و قالب را از اندیشه استعماری و مادی غرب بگیریم چرا که با این الگو نمی‌توان پیش رفت، امروز اگر جامعه با برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها دست و پنجه نرم می‌کند به این سبب است که مقداری به سوی غرب تمایل پیدا کرده‌ است.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی ادامه داد: اگر ما سبک زندگی خودمان را برمبنای سیره اهل بیت(ع) تنظیم کنیم و همه امورمان را براساس توحید انجام دهیم در این هنگام وجود انسان سراسر اعتماد به خداوند و اعتماد به روز جزا می‌شود چرا که این دو اندیشه ما را در مقام عمل و حرکت به سمت سعادت دنیا و آخرت رهنمود می‌سازد بنابراین منشأ بسیاری از مشکلات بی اعتمادی و امید نداشتن به خداوند است.

این کارشناس مسائل دینی در پایان با بیان اینکه مادر بت‌ها نفس انسان است، خاطر نشان کرد: ترویج خودپرستی خطرناک‌ترین سقوط و هبوط انسانیت در عصر جاهلیت مدرن است، امروز تمام تبلیغات دشمنان در راستای این امر صورت می‌پذیرد که انسان باید از دنیای مادی نهایت لذت را ببرد و معنویات کمترین جایگاهی در این اندیشه ندارد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات