۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۷۷۰۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رفع معضلات اجتماعی تنها با اطاعت از قرآن و پیروی از اهل بیت میسر می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم تنها راه در رفع اختلاس‌ها و دزدی‌های میلیاردی از بیت المال است، گفت: حفظ و حراست از بیت المال و رفع معضلات اجتماعی تنها با اطاعت از قرآن و پیروی از اهل بیت(ع) میسر می‌شود.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات بنی الزهرا(س) گفت: حل مشکلات فردی و اجتماعی در نزاع‌ها و برخوردها جز با به کار گرفتن قرآن مجید امکان ندارد.

وی افزود: اگر فرد، خانواده و جامعه تسلیم آیات قرآن شوند و دستورات آن را انجام دهند مشکلات همه مردم برطرف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه یکی از ویژگی انبیای الهی تسلیم بودن آنان در برابر فرامین الهی است، بیان داشت: پیامبران به حکیم و مهربان بودن خداوند متعال یقین داشتند و می‌دانستند که کلید همه مشکلات در دست پروردگار عالم است برای همین تسلیم حضرت حق بودند.

این مفسر قرآن کریم تسلیم بودن را ارزشمندترین حالت برای انسان بیان کرد و گفت: انسان تسلیم دربرابر خداوند متعال لب به شکوه باز نمی‌کند و مانند برخی افراد که از روی جهل برای خداوند تعیین تکلیف می‌کنند، رفتار نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمودند: من یارانی همچون یاران خودم از زمان حضرت آدم(ع) تا به امروز و در آینده خبر ندارم؛ یاران امام حسین(ع) همه در برابر امام خود تسلیم بودند و هرگز لب باز نکردند که در حرکت امام چون و چرا بیاورند چرا که آنان می‌دانستند امام علم و صدق کامل هستند.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: اگر فرد در فردیت خودش زمانی که با مشکلات روبرو می‌شود به قرآن کریم رجوع کند می‌تواند آن مشکلات را برطرف کند، اگر دانشمندان و قانونگذاران جهان می‌توانستند مشکلات جهان را مرتفع کنند امروز دیگر جهان مانند انبار مشکلات و انبار غارت نبود چرا که خود آنان نیز مانند جامعه جهانی منبع فساد و مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من پاکان را در بهشت جای می‌دهم، گفت: کسانی که همه زندگی خود را با بی اعتقادی به قرآن بنا کرده‌اند انسان‌های با تقوا نیستند، انسان اگر اهل تقوا باشد نور قرآن در قلب او طلوع می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: زمانی که مشکلات به انسان هجوم آورد تنها باید به قرآن کریم رجوع کرد امروز بسیاری از نزاع‌های خانوادگی را می‌توان با قرآن برطرف کرد و آمار طلاق را در کشور کاهش داد.

این مفسر قرآن کریم با طرح این پرسش که چرا امروز قوه قضاییه و قانون نمی‌تواند با اختلاس‌ها و دزدی‌های میلیاردی که روزانه از بیت المال در جامعه و جهان روی می‌دهد برخورد کند، خاطر نشان کرد: پاسخ این است که کلید حل تمامی مشکلات و معضلات اجتماعی تنها با اطاعت از قرآن و پیروی با اهل بیت(ع) میسر می‌شود در غیر این صورت حل مشکلات امکان پذیر نخواهد بود./813/پ202/ب1

 

 

ارسال نظرات