۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۳۸۰۸۶

نقش شبکه های اجتماعی در کاهش میزان مطالعه

معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی ارومیه با بیان اینکه امروزه با ظهور پدیده شبکه های اجتماعی و فضای مجازی میزان مطالعه در کشور به صورت چشم گیری کاهش یافته است، گفت: فرهنگ سازی مطالعه یک ضرورت است.
کتابخانه حرم امام حسین (ع)

حجت الاسلام ابولفضل ابوعلیزاده، معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اهمیت مسأله کتاب خوانی، اظهار داشت: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه امروزه یکی از شاخص های توسعه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه توسعه ملی و فرهنگی جوامع را در گرو افزایش سرانه مطالعه می تواند دانست، گفت: مسأله کتاب خوانی و مطالعه نباید تنها در مقوله سرگرمی مورد توجه قرار گیرد چرا که کتاب و توجه به فرهنگ نوشتاری با توجه به امتیازات خاص آن یک معیار توسعه فرهنگی و اخلاقی برای جوامع است.

معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه کتاب را دری به سوی علم و اخلاق و راهی برای توسعه فرهنگی کشور عنوان و تصریح کرد: ترویج مسأله کتابخوانی باید از همان دوران کودکی و بر محور حس کنجکاوی کودکان برنامه ریزی شود و از شیوه های دستوری و اجباری دور باشد.

وی با تأکید بر برنامه ریزی لازم در مدارس و آموزش و پرورش برای تحکیم موضوع کتاب خوانی در کودکان، نوجوانان و جوانان، ادامه داد: ایجاد علقه به کتاب نیازمند برنامه ریزی در دوران مدرسه است که باید مورد توجه باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کاهش اقبال طلاب به تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: بی شک تقلیل روحیه تحقیقی و پژوهشی در طلاب سبب ضعف در بنیه علمی مدارس علمیه خواهد شد که نیازمند توجه مسؤولان است.

وی با بیان اینکه امروزه با ظهور پدیده شبکه های اجتماعی و فضای مجازی میزان مطالعه در کشور به صورت چشم گیری کاهش یافته است و مردم برای اوقات فراغت خود نیز به کتاب اقبالی ندارند، ابراز داشت: ترغیب مردم به مسأله کتاب خوانی نیازمند فرهنگ سازی است.

حجت الاسلام ابوعلیزاده دوری از زبان دستوری و اجباری را در اقبال و انگیزش پایدار به مسأله مطالعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تألیف کتب با توجه به مزاج روز و با محتوایی غنی و در عین حال انتقال مطلب با زبان روز مؤثر در مسأله ترویج کتاب خوانی است./۸۵۴۳۰۲/س

 

ارسال نظرات