۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۳۹۲۳۹
امام جمعه تبریز:

روحیه مطالبه‌گری میان دانشجویان تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اگر دولتی در بهره از قشر تحصیل‌کرده و نیروی انسانی متخصص خود ناکارآمد باشد، به یقین شاهد فرار مغزها خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایحان امروز در دیدار جمعی از دانشگاهیان تبریز با تأکید بر این‌که دانشجویان آگاه به زمان از رویش های انقلاب هستند، اظهار داشت: این قشر پویا با روحیه مطالبه گری می توانند مسیر توسعه کشور را هموار کنند.
وی با تأکید بر این‌که دانشجویان باید با حضوری آگاه در مشارکت های مدنی جامعه را در مسیر تحقق آرمان های نظام و انقلاب راهنمایی و همراهی کنند، تصریح کرد: دانشجویان مطالبه گر باید در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و رهبری زمینه رشد همه جانبه کشور را فراهم سازند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که دانشجویان باید با آرمان گرایی انقلابی و پرهیز از سیاست زدگی و جناح گرایی می توانند در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارند، تصریح کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است که بایستی مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیشرفت و توسعه کشور در گرو بهره مندی از توانمندی نسل جوان، فرهیخته و دانشگاهی است، اگر دولتی در بهره از قشر تحصیل‌کرده و نیروی انسانی متخصص خود ناکارآمد باشد، به یقین شاهد فرار مغزها خواهیم بود، بنابر این با قدر سرمایه های انسانی خود را بدانیم و برای بهره از این ذخایر ارزشمند برنامه‌ریزی داشته باشیم.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که دانشجویان پیرو خط امام در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به تعبیر امام راحل انقلابی دیگر رقم زدند، گفت: دانشجویان با آگاهی سیاسی و ارتقای سطح بینش و نگرش سیاسی خود بایستی در پیشبرد اصول انقلابی گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که دانشحویان نباید دچار سیاست زدگی ها و جناح گرایی ها شوند، افزود: در شرایطی که دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند به دنبال تحقق اهداف شوم خود در قالب جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و پروژه نفوذ در ساختارهای مختلف نظام هستند، بی‌تفاوتی نسبت به جریان های روز جامعه جایز نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که پیوست فرهنگی بایستی در تمامی فعالیت هایی علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی آفتی است که همواره بدان اشاره شده، اما توجهی صورت نگرفته است، انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در اولویت کار متولیان قرار گیرد./935/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات