۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۳۹۶۱۷
سردار جعفری در پاسخ به خبرنگاران:

گشت‌های محله محور بسیج به قوت خود باقی است

فرمانده کل سپاه در خصوص کاهش ایست‌های بازرسی بسیج و راه‌اندازی گشت‌های محلی گفت: بسیج همیشه در مشکلات بزرگ اجتماعی و بحران‌های کشور حضور دارد.
سردار جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز(2آذرماه) در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص کاهش ایست‌های بازرسی بسیج در سطح کشور و راه‌اندازی گشت‌های محلی گفت: کارکرد بسیج به گونه‌ای است که همیشه در مشکلات بزرگ اجتماعی و بحران‌های کشور حضور دارند، برای ما فرقی نمی‌کند که این بحران در جنگ اتفاق بیافتد یا اینکه یک مساله امنیتی باشد.

وی با بیان اینکه بسیج همیشه با حضور خود در راستای رفع و مقابله با بحران‌ها فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز بسیج در همه صحنه‌های از جمله بحران‌های اتفاق افتاده همچون زلزله حضور گسترده دارد، در این میان مساله اصلی بررسی معضلات اجتماعی است که ممکنه در همه‌ی عرصه‌ها همچون آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بروز و ظهور پیدا کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اعتقاد ما براین است که مشکلات بدون حضور مردم حل نخواهد شد.

سردار جعفری در خصوص فعالیت نهادهای مردم نهاد در کشورهای مختلف در زمینه‌ی مسائل اجتماعی اظهار کرد: این فعالیت در کشور ما می‌تواند در قابل بسیج شکل بگیرد، یکی از این مسائل اجتماعی موضوع محلات است، در واقع بسیج با حضور گشت‌های خود می‌تواند این مشکل را حل و امنیت را برقرار کند، همچنین طرح گشت‌های محلی بسیج به قوت خود در حال اجراء است.

وی درباره سایر برنامه‌های بسیج، افزود: بسیج برنامه‌های مهمی در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و همچنین راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه دارد و این موضوعات در دسور کار است و در حال انجام آنها هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز رویکرد بسیج در حال تغییر است، اما نباید این موضوع را به معنای کاهش آمادگی نظامی و دفاعی بسیج دانست، در واقع رویکرد جدید ما با توسعه فعالیت‌های بسیج همراه است.

سردار جعفری در پاسخ به این سوال که آیا سپاه پاسداران پس از تحقق پیروزی‌های اخیر در جبهه مقاومت سوریه و عراق، برنامه‌ای برای کمک به جبهه مقاومت یمن در دستور کار خود دارد؟ تصریح کرد: اینکه می‌گوییم داعش امروز از بین رفته است به این معنا نیست که تهدیدات منطقه‌ای نیز از بین رفته باشد، امروز مبارزات جبهه مقاومت با نظام سلطه و دست‌نشانده‌های آنها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت در حال حاضر توانسته بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند، آنها بسیاری از اقدامات در خصوص کردستان، داعش و اختلافات داخلی از بین بردند، اما دشمن همچنان به کار خود ادامه خواهد داد، ما نیز آماده مقابله با توطئه‌های بعدی دشمن خواهیم بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ممکن است نتوانیم توطئه‌های دشمن را پیش‌بینی کنیم ولی با این وجود دشمن بداند که همانند گذشته و بدون تردید هرگونه اقدامات دفاعی و امنیتی علیه جبهه مقاومت نتیجه عکس خواهد داد و نتیجه‌اش قطعا به ضرر آنها خواهد بود.

سردار جعفری با اشاره به اینکه ما امروز آمادگی مقابله دوباره با دشمن را داریم، گفت: حمایت ایران از جبهه مقاومت مربوط به کشور خاصی نمی‌شود و هرجایی که ظلم برپا باشد انقلاب اسلامی نیز حضور دارد و از مردم مظلوم دفاع می‌کند.

وی در باره یمن تصریح کرد: در خصوص یمن نیز درخواست مردم و حاکمیت آنها مبنی بر کمک ایران باشد قطعا این کمک‌ها از سوی ایران انجام می‌شود، اما حاکمیت امروز یمن به دست جبهه انصارالله است و آنچه ایران می‌تواند به این جبهه کمک بدهد در حد کمک‌های مستشاری است، زیرا آنها به کمک معنوی بیشتر نیاز دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: سیستم جمهوری اسلامی ایران یک سیستم دفاعی است بنابراین این آمادگی را داریم تا در برابر برنامه‌ها و توطئه‌های بعدی دشمن به جنگ با آنها برویم./816/ ۲۰۲/ح

ارسال نظرات