۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۹۸۴۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ترویج فرهنگ بسیج در جامعه از مهمترین ضرورت های امروز کشور است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ترویج فرهنگ بسیج در جامعه را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور دانست و گفت: باید فرهنگ بسیجی در جامعه نهادینه شود و همه تحت لوای این فرهنگ تربیت شوند که اگر این شد، همه مشکلات کشور برطرف می شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید نگاه توحیدی در جامعه نهادینه و فراگیر شود، اظهار کرد: باید بکوشیم نگاه جامعه اسلامی و ایمانی به سمت نگاه توحیدی سوق داده شود و این از ضرورتهای امروز کشور است.

وی، توحیدمدار بودن مسؤولان کشور را لازمه نظام اسلامی برشمرد و افزود: اگر نظامی می خواهد بر مبنای مفاهیم اسلامی شکل گیرد باید در مرحله نخست مسؤولانی توحید گرا داشته باشد و مدیریتها بر اساس توحید و توجه به آموزه های الهی اداره شود و این یک اصل است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی همه مسؤولیتها تحت ولایت پروردگار متعال قرار دارد، ابراز کرد: وقتی همه مسؤولیتها تحت ولایت خداوند متعال اداره شود در چنین شرایطی دیگر حزب و گروه و جناح بندی معنا پیدا نمی کند و تنها رضایت حق تعالی مد نظر است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با تبریک هفته بسیج، حرکت در مسیر ولایت فقیه را مهمترین شاخصه این مجموعه بیان کرد و ادامه داد: بسیج شجره طیبه است که همه مسؤولان و دستگاه های اجرایی باید به آن افتخار کنند و قبل از هر چیز و هر عنوانی خود را بسیجی بدانند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ترویج فرهنگ بسیج در جامعه را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور دانست و گفت: باید فرهنگ بسیجی در جامعه نهادینه شود و همه تحت لوای این فرهنگ تربیت شوند که اگر این شد، همه مشکلات کشور برطرف می شود.

وی با تأکید بر اینکه تا روحیه بسیجی در جامعه حکم فرما باشد، پایه های نظام اسلامی مستحکم خواهد ماند، اظهار کرد: همه موفقیتهای امروز کشور در عرصه های مختلف از حرکت در مسیر تفکر بسیج نشأت می گیرد و این مایه افتخار ما است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به پیروزی جبهه مقاومت و شکست مفتضحانه داعش در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: به یقین این پیروزی ها با اراده خداوند متعال و امام عصر(عج) تحقق پیدا کرده است؛ مبادا از امدادهای غیبی حق تعالی در پیروزی ها غافل شویم که این بزرگترین خسران است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به نقش بی بدلیل سردار حاج قاسم سلیمانی در پیروزی جبهه مقاومت بر داعش اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی ذوب در ولایت شد و همین امر او را پیروز جبهه مقاومت کرد.

وی صدور فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی به سایر کشورهای منطقه را عامل پیروزی های جبهه مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که شیعه به سرپنجه هدایت امام زمان(عج) اداره می شود و تا زمانی که در مسیر توحید و مقاومت حرکت می کنیم، پیروزی از آن ماست و این وعده حق تعالی است که محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی اظهار کرد: به یقین نقش نیروی دریایی جمهوری اسلامی در ایجاد امنیت و اقتدار درونی غیرقابل انکار است که باید قدردان آن باشیم و روز به روز بر قدرت بازدارندگی خود بیافزاییم.

وی همچنین با اشاره به هشتم ربیع ‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع)، تصریح کرد: اگر چه امام عسگری(ع) در زمان خفقان و در حصر به سر می برد اما هیچگاه در مقابل دستگاه استکبار کوتاه نیامد و از ارشاد و هدایت شیعه دست برنداشت تا اینکه پرچم هدایت را به دستان امام عصر(عج) سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نهم ربیع الاول را آغاز امامت امام مهدی(عج) بیان کرد و با تأکید بر اینکه در این روز باید مجالس جشن و شادی در سراسر کشور برپا شود، اظهار کرد: باید بکوشیم فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه نهادینه شود؛ هدایت جامعه به دستان امام زمان(عج) است و حرکت رو به رشد شیعه تحت لوای هدایتهای ایشان صورت می گیرد که نباید از آن غافل شد.

وی در پایان به شهادت علیرضا جیلان از شهدای مدافع حرم شهرستان بروجن در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: سربلندی، عزت و امنیت امروز کشور مرهون فداکاری های شهدای مدافع حرم است؛ حضور در مراسم تشییع و تدفین این شهید والا مقام را وظیفه خود بدانیم تا دشمن بداند فرهنگ شهادت در این کشور و در این مرز و بوم فراموش نشدنی است./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات