۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۴۰۴۲۴
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

امام حسن عسکری مظهر ابهت اسلام و مهربانی است

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: امام حسن عسکری(ع) مظهر ابهت اسلام ، مهربانی و یکی از ستارگان پر فروغ آسمان ولایت و امامت بوده و دارای ویژگی های بسیاری است.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: آثار انسانی برجسته و خداشناس در وجود مبارک و سیره عملی امام حسن عسکری(ع) آشکار است، پروردگار ابهت و عظمتی را به ایشان عطا کردند که تا ابد غیر قابل توصیف خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) مظهر ابهت اسلام و مهربانی و یکی از ستارگان پر فروغ آسمان ولایت و امامت بوده و دارای ویژگی های بسیاری است، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) نسبت به دنیا و زیور آلات آن بی اعتنا بودند و در مدت زمانی که زندان بودند مورد آزار و اذیت شرورترین افرادی قرار می گرفتند که پس از مشاهده روزه، عبادت، قیام و نگاه نافذ امام به عابدی برجسته، شیعیان و ارادتمندان ایشان تبدیل می شدند، زهد و عبادت امام یازدهم نیز، زبانزد دشمنان ایشان بود.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی با اشاره به روایتی از احمد بن عبیدالله خاقان، بیان کرد: منزل پدرم بودم، دربان های پدرم آمده و به من گفتند که ابن الرضا آمده است، پدرم بسیار مغرور بود و کسی نمی توانست در مقابل او از دیگری با کنیه یاد کند، من متعجب شدم که این شخص کیست؟ زمانی که آن فرد وارد شدند، پدرم از ایشان تجلیل بسیار کردند، گونه های او را بوسیده و در جای نماز خود نشاند، پس از رفتن ایشان و اقامه نماز پدر، خدمت او رسیده و سوال کردم که شما با هیچ فردی این گونه برخورد نمی کنید، او که بود؟ پدرم پاسخ داد: او کسی است که اگر حکومت را از خاندان عباسی بگیرند، کسی لایق تر از ایشان برای خلافت وجود ندارد، او وقار و سکون عجیبی دارد، در علم و هدایت بی نظیر بوده و یادگار آل ابی طالب، امام حسن عسکری(ع) است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) نیز همچون سایر اهل بیت(ع)، نور واحد و دارای علم و دانش وافری بودند، ایشان به رشته های مختلف مسلط بود، نقل شده است که امام و حجت خدا به تمامی لغات و علوم آگاه بوده، با هر یک از غلامان و افراد به زبان خود سخن میگفت و مسلط به زبان بود.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی گفت: آگاهی امام حسن عسکری(ع) به ادیان و مذاهب گوناگون، مبارزه ای که با بدعت ها کردند و علم ایشان نسبت به کار اسحاق کندی، زمانی که به یکی از ملازمان کندی گفت به اسحاق بگو آیا فکر نمی کنی کتابی که او در رابطه با تناقضات و تعارضات قرآن کریم نگاشته، ممکن است مخالف با اراده گوینده آن باشد؟ شاگرد این مطلب را به گوش اسحاق رساند و او در پاسخ گفت: این سخن از تو نیست و این کلام باید از سامرا باشد و در فلسفه و عرفان مطالبی وجود دارد که تنها اهل فن آن را متوجه می شوند لذا ممکن است اشتباهاتی در درک مطالب صورت گرفته باشد، کلام امام حسن عسکری(ع) به اندازه ای در اسحاق اثر کرد که کتاب خود را سوزاند و آن را در دجله انداخت، علم امام در این موارد آشکار و هویدا است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: سیره امام حسن عسکری(ع)، الهی است، برخورد ایشان با مردم لطیف، مهربان و متین بود، زهد در زندگی و بی اعتنایی به دنیا را فراموش نمی کرد، اوقات زیادی از عمر خود را در عبادت و بندگی خدا صرف کرده و طبق احادیث هر کس که اعمالش برای خدا باشد، پروردگار برای او است.

وی اضافه کرد: مکاتبات امام حسن عسکری(ع)، احادیث ارزشمند ایشان و مبارزه با بدعت ها و مذاهب باطل، مبارزات سیاسی، دید باز ایشان و به سلامت نگه داشتن امام زمان(عج) برای معرفی به شیعیان خاص از آثار و برکات به یادگار مانده از ایشان بود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: یکی از آثار و برکات مهم زندگی امام حسن عسکری(ع)، مسأله انتقال از دوران حضور به دوران غیبت بود که ایشان با نصب وکلای خود و ارجاع مردم به آن ها، استفاده از نواب عام در زمان غیبت کبری و نواب خاص در غیبت صغری، شیعیان را برای دوران طولانی غیبت آماده کردند تا به فقهای مدیر، مدبر و جامع الشرایط مراجعه کنند و در حقیقت زمینه را برای ولایت فقیه ایجاد کردند.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: مدت زمان امامت امام یازدهم، شش سال بود و ایشان در دوران جوانی با سم مسموم شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به روز آغاز امامت امام زمان(عج) و تبریک آن، اظهار داشت: امروزه تمامی مردم جهان باید منتظران واقعی امام زمان(عج) باشند، طبق آیات قرآن کریم وارثان زمین کسانی هستند که عابد و بنده خدا بوده و صالح هستند، منتظران حقیقی امام دوازدهم باید دارای این دو ویژگی باشند، دولت امام زمان(عج) دوره شایسته سالاری و گزینش براساس صلاحیت است و ما باید برای کسب این فضایل تلاش کنیم./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات