۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۰۴۸۸
دبیر جشنواره علامه حلی لرستان:

ارتقای جشنواره علامه حلی نیازمند یاد گرفتن اصول پژوهش است

عضو شورای مرکزی جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر ضرورت توجه به هدف برگزاری جشنواره علامه حلی، گفت: ارتقای جشنواره علامه حلی نیازمند یاد گرفتن اصول پژوهش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی گودرزی، عضو شورای مرکزی جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه، صبح امروز در برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره استانی لرستان در سالن جهاد کشاورزی خرم آباد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: برگزاری چنین کار پژوهشی نیازمند تلاش و پشتکار است.

وی با بیا اینکه باید تحقیق و پژوهش بین طلاب نهادینه سازی شود و زمینه لازم برای فعالیت های پژوهشی فراهم شود، افزود: از زمانی که جشنواره علامه حلی آغاز به کار کرد، سال اول تشکیل جشنواره بیش از 230  اثر ارسال شده بود و تا به امروز آثار پژوهشی ارسالی سیر صعودی داشته و شاهد رشد کمی و کیفی آثار پژوهشی هستیم.

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه در دو سفر  اخیر که به استان لرستان داشته است، خاطرنشان کرد: در سخنرانی که بین طلاب در دوره پنجم برگزاری جشنواره علامه حلی داشته است، طلاب استان لرستان از جریان و محتوای جشنواره علامه حلی بی خبر بودند و امروز مایه افتخار است که شاهد رشد فعالیت های پژوهشی طلاب استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در سال های آینده آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی رشد بیشتری دارد، عنوان داشت: برای ارتقای فعالیت های پژوهشی باید طلاب با رسالت پژوهشی و هدف پژوهش آشنا شوند، پژوهش یعنی از مجهولات به معلومات و تولید علم برسیم و در این راستا باید نقش آفرین شد.

عضو شورای مرکزی جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه جشنواره علامه حلی نیازمند یاد گرفتن اصول پژوهش، تمرین نوشتاری و تحقیقاتی است، ادامه داد: برای تولید علم و ارتقای فعالیت پژوهشی باید به این مهم توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود آسیب هایی در پژوهش و حوزه دین گفت: وظیفه حوزه تبلیغ، آموزش و پژوهش است، پژوهش مسأله محور و تبلیغ و آموزش موضوع محور است، برای موفقیت در عرصه پژوهش باید به اصل پرداخت و به حاشیه توجه نداشته باشیم.

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه پژوهش در مقام حل مسأله است، باید عمیق باشد و نه عریض خاطرنشان کرد: در تحقیق واحد هرچه مسأله جزئی تر شود، عمیق تر و دقیق می شود و به این مهم باید توجه داشت./۹۴۵۹/پ202/ب1

ارسال نظرات