۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۵۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اربعین حسینی سند افتخار مسلمانان جهان است

امام جمعه بیرجند گفت: اربعین حسینی نه تنها برای شیعه بلکه برای تمام مسلمانان جهان سند افتخاری است و این حرکت عظیم منحصر به مسلمانان نبوده بلکه تمام مردمی که انگیزه عدالت طلبی را در مقابل ظلم دارند به امام حسین(ع) اقتدا می کنند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار خدام اربعین حسینی اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) نبود و از طغیان طاغیان جلوگیری نمی کرد امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه وجود امام حسین(ع) زمینه ساز اسلام حقیقی شد، گفت: جریان اربعین بعد از یک هزار و 400 سال حالت بین المللی پیدا کرده است و شمرها، عمرسعدها و ابن زیادها را رسوا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اربعین حسینی نه تنها برای شیعه بلکه برای تمام مسلمانان جهان سند افتخاری است و این حرکت عظیم منحصر به مسلمانان نیست و تمام مردم جهان که انگیزه عدالت طلبی را در مقابل ظلم دارند به امام حسین(ع) اقتدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: بسیاری از مردم در زندگی خود دچار مشکل هستند اما وقتی که نام امام حسین(ع) می آید تمام هستی خود را برای خدمت به زائران می گذارند.

وی با بیان اینکه خدمت کردن به زائران اربعین حسینی دارای اجر و پاداش بسیاری است، ادامه داد: خدمت کردن به زائران نرخ بالایی دارد و کسانی که در مواکب حضور داشتند کارگرهای امام حسین(ع) بودند که به صورت معنوی دعوت شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل غاصب و انگلیس می خواهند انسان ها برده آن ها باشند در صورتی که مسلمانان در جهان ندای«هیهات مناالذله» سر می دهند و ما همانطور که امام حسین(ع) در مقابل ستمگران ایستادگی کردند ایستادگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه شعار «هیهات مناالذله» تنها مختص مسلمانان نیست، اظهار کرد: هر جایی که دست آمریکا و اسرائیل غاصب باشد و فاجعه ای ایجاد کنند این شعار سر داده می شود.

وی ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج)، گفت: امروز سالروز نخستین روزی است که مسؤولیت عظیم الهی بر عهده حضرت مهدی(عج) نهاده شده و حضرت مهدی(عج) منتظر عدالت طلبی در جهان است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات