۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۴۰۷۴۸
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد؛

بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه برای تبیین دستاورد های انقلاب

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به لزوم تداوم انقلاب اسلامی بر ضرورت عرضه دستاورد های انقلاب با ادبیات و فرهنگ جدید و نوین به دنیا تأکید کرد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  ظهر امروز در دیدار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای جبهه مقاومت اسلامی در هفته های اخیر پیروزی کامل بر تروریست های تکفیری در سوریه دانست و تأکید کرد که باید قدردان این مجاهدت و فداکاری ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اهمیت برگزاری باشکوه دهه بصیرت در قم عنوان داشت: برگزاری این مراسم در شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی از  اهمیت ویژه ای برخوردار است و مجموعه حوزه های علمیه آمادگی و مساعدت خود را برای برپایی باشکوه این مراسم اعلام می کند.

امام جمعه قم با بیان این که حفظ و تداوم انقلاب اسلامی مبتنی بر شناخت جغرافیا و منطق حاکم بر انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: توجیه نبودن و عدم شناخت درست از منطق تقابلی جمهوری اسلامی در برابر تمدن  مادی غرب می تواند برخی افراد را در ورطه ریزش و جدا افتادن از انقلاب گرفتار بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: البته تغییر مبادلات جهانی در نوع و نگاه به جهان از مهمترین ویژگی ها و شاخصه های مبارزاتی امام راحل بود؛ حقیقت این بوده که نظام جمهوری اسلامی با گفتمان حاکم بر جهان معاصر در تقابل است و بهترین راه و منطق حفظ نظام اسلامی نیز پافشاری بر این مقابله گفتمانی بین جهان بینی الهی انقلاب اسلامی با گفتمان مادی جهان غرب است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: انسانی که به این امور باور و یقین داشته باشد همیشه در راه استمرار اهداف الهی استوار می ماند که عمق نگاه نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان، عراق و سوریه از نوع این قبیل جهان بینی هاست.

وی با اشاره به مهم ترین شروط ماندگاری انقلاب اسلامی ابراز داشت: باید دستاورد ها و نتایج حاصل از انقلاب را با ادبیات و فرهنگ جدید و نوین به دنیا عرضه کنیم و در این زمینه نیز هنر و رسانه می تواند نقش ارزنده ای را ایفا کند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: سخنان سخیف و بی منطق شاهزاده سعودی ناشی از شکست های پی در پی سعودی ها و متحدین غربی آنها در سوریه، عراق و یمن بوده که سبب شده آنها عصبانی شده و سخنان مهمل ایراد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار می رود در قم برای چهلمین سال سالگرد انقلاب برنامه های ویژه ای برگزار شود و باید کارگروهی در حوزه های علمیه برادران و خواهران برای این منظور تشکیل شود. همچنین برگزاری کنگره شهدای روحانی نیز بسیار اهمیت دارد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات