۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۴۷۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

دین اسلام با خشونت و ترور مخالف است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت افتتاح مسجد جامع اهل البیت(ع) در کيپ تاون آفریقای جنوبی گفت: وظيفه ما اين است که به دنيا اعلام کنيم، اسلام، دين اخوت و رحمت و مهرباني است؛ ديني است که با خشونت و ترور و جنايت‌هاي وحشيانه کاملاً مخالف است.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت افتتاح مسجد جامع اهل البیت(ع) در کيپ تاون آفریقای جنوبی، دين اسلام را دين اخوت و رحمت و مهرباني دانست که با جنایت های وحشیانه و خشونت و ترور و غارت گری کاملا مخالف است.

براساس این گزارش، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي خير خلقه حبيب إله العالمين أبي‌القاسم محمّد و آله الطّاهرين سيّما بقية الله في الأرضين
قال الله الحکيم: «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا»
افتتاح مسجد جامع اهل البيت در کيپ تاون را در ايام مبارک ميلاد مسعود حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي صلي الله عليه و آله و سلم، به عموم دوستداران اهل بيت عليهم السلام، و به شما عزيزان حاضر در اين جلسه با عظمت، تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم؛ ان‌شاء الله تعالي اين مسجد که مرکز بزرگ ديني و پايگاه توحيد و هدايت و ارشاد است و نداي الله اکبر از آن به گوش موحّدان خواهد رسيد، مرکز اجتماع همه فضائل انساني و مکارم اخلاقي خواهد بود.
مسجدي که موحّدان و مسلمانان را در آن جمع نموده، و راه کمال انسانيّت و ترقّي معنوي مردم در آنجا آموخته مي‌شود. خوشبختانه اين مسجد به نام مقدّس اهل بيت عليهم السلام نامگذاري شده است؛ چه اسم زيبايي و چه نام مقدّس و پر معنايي!
اهل البيت علیهم‌السلام براي همه، الگو و اسوه هستند. کساني که مي‌خواهند سعادت دنيا و آخرت را کسب نمايند بايد از آنها پيروي نموده، و با محبّت و دوستي آنان، عزّت و سرافرازي هميشگي داشته باشند. اهل البيت به مسلمان‌ها مي‌آموزند که همه با هم، با مهرباني و صفا و صميميت زندگي نموده، و با کمک به يکديگر، و ايثار و سخاوت و مواسات، مشکلات را برطرف نمايند.
امروز وظيفه ما اين است که به دنيا اعلام کنيم: دين اسلام، دين اخوّت و رحمت و مهرباني است. ديني است که با خشونت و ترور و غارت‌گري و جنايت‌هاي وحشيانه کاملاً مخالف است.
مسلمان واقعي، پيرو حضرت رسول اکرم صلّي‌الله عليه و آله و سلّم، و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام است که براي مردم، صلح و صفا و آرامش و عزّت و سربلندي مي‌خواهند.
خداي بزرگ را شاکر هستيم که در کشور آفريقاي جنوبي، مسلمانان با صميميت و مهرباني و محبّت به يکديگر زندگي مي‌کنند، و رفتار آنان موجب مي‌شود که پيروان اديان ديگر، آنها را تحسين نمايند.
درود بر شما محبّان و ارادتمندان پيامبر رحمت و اهل بيت ايشان. درود و صلوات بر همه بانيان خير اين مسجد با عظمت و درود بر جناب سلالة السادات حجة الاسلام آقاي حاج سيد خير آفتاب حيدر و دوستان و همکاران ايشان. تأييدات همگان را از خداوند متعال در ظلّ عنايات حضرت بقية الله ارواحنا له الفدا مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
لطف الله صافی
نهم ربیع الأول 1439 هـ.ق

/۸۴۰/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات