۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۸۴۴
امام جمعه نقده:

تفرقه استراتژی دشمن برای تسلط بر کشورهای اسلامی است

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه تفرقه استراتژی دشمن برای تسلط بر کشورهای اسلامی است، گفت: هر گاه تفرقه و اختلاف بر امت اسلام حاکم شد دشمنان بر کشورهای اسلامی تسلط یافتند.
امام جمعه نقده

حجت الاسلام حیدری زاد امام جمعه نقده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: از مسائل اساسی تمدن اسلامی انسجام و وحدت امت اسلامی در مسیر اهداف ارزشمند دینی است.

وی با بیان اینکه وحدت پیام قرآن و مورد تأکید دین اسلام است، ابراز داشت: تفرقه میان امت اسلامی  و مذاهب اسلامی عامل فشل شدن و از میان رفتن قدرت مسلمانان و در نتیجه تسلط کفار و دشمنان بر کشورهای اسلامی خواهد شد.

امام جمعه نقده یکی از راه کار های اصلی دشمنان در فتنه انگیزی را بهره گیری از اختلافات قومیتی و مذهبی در ایجاد تفرقه دانست و گفت: اگر وحدت تحقق یابد بسیاری از فتنه انگیزی های دشمنان بی اثر و خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر مذاهب اسلامی برای ایجاد وحدت در میان کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: وحدت مایه عزت و ضامن اقتدار کشورهای اسلامی است و از شکست مسلمانان در برابر کفار و دشمنان جلوگیری می کند.

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه بزرگترین استراتژی سیاسی دشمن برای تسلط بر کشور های اسلامی اختلاف و تفرقه است، تصریح کرد: وحدت لازمه جامعه ایمانی و اعتقاد توحیدی بر محور قرآن و پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: هر گاه از وحدت غافل شده ایم گرفتار مشکلات بسیاری از سوی دشمنان شده ایم، امت اسلام باید با توجه به مسائلی مشترک و اصول مشترکی که دارند و با کنار گذاشتن اختلافات در صدد تقویت قدرت امت اسلام و کشورهای اسلامی باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه قرآن کریم، روایات، عقل و اجماع علما همه نشان دهنده مطلوبیت وحدت است، گفت: قرآن کریم تمسک به ریسمان الهی یعنی قرآن کریم را مورد تأکید قرار می دهد و به عبارتی عمل به مفاهیم این کتاب شریف را عامل عزت، اقتدار و هدایت برای مسلمانان می خواند./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات