۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۴۱۸۵۴
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

صیانت از اسلام نیازمند وحدت است

حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه کلان نگری به مسائل روز اهمیت وحدت در صیانت از اسلام را نشان می دهد، گفت: اگر دید کلان داشته باشیم و بتوانیم شرایط روز را بسنجیم خواهیم دید که اسلام و توحید در خطر است و دیگر نوبت به مذاهب اسلامی نخواهد رسید.
حجت الاسلام فعال آذر

حجت الاسلام عسگر فعال آذر نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه وجود نبی مکرم اسلام(ص) را بزرگترین نعمت الهی دانست و اظهار داشت: نعمت های بی شمار الهی یک طرف و وجود نورانی رسول گرامی اسلام در طرف دیگر است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال بر نعمت های بی شماری که برای انسان ها ارزانی کرده است منتی نگذاشته است، افزود: اما تنها نعمتی که خداوند متعال بر انسان منت نهاده است وجود مبارک پیامبر خوبی ها محمد مصطفی(ص) است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت آذربایجان غربی رسالت تمام انبیای الهی را زمینه سازی برای ظهور و رسالت خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) عنوان و تصریح کرد: خداوند بر مسلمانان منتی بزرگ گذاشت و آنها را امت پیامبر اسلام(ص) که خاتم انبیای الهی است، قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گیری در هفته وحدت، خاطرنشان کرد: وحدت مبنا می خواهد که یکی از ابزارهای وحدت میان مسلمانان کلان نگری و توجه به اهداف کلان اسلامی در صیانت از آرمان اسلام و دین اسلام است.

حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه وحدت میان مذاهب اسلامی با دوری از اختلافات یک مسأله اساسی در صیانت از دین اسلام است، گفت: با نگرش کلان و به دور از جزئی نگری خواهیم دید که صیانت از اسلام نیازمند وحدت است، توجه به موضوعات جزئی تفرقه آفرین است که در نهایت زهرش به اسلام خواهد رسید.

وی با اشاره به بیانات امام احل که فرمودند امروز توحید در خطر است، ابراز داشت: به عبارتی دیگر نوبت به نبوت و امامت نخواهید رسید، امروز دشمنان اسلام دست در دست هم داده اند تا اسلام عزیز را حذف بکنند و آن را مانند مسیحیت اخته کنند و تمام خاصیت آن را بگیرند.

این استاد حوزه علمیه ارومیه با بیان اینکه اگر دید کلان داشته باشیم و شرایط روز را بتوانیم بسنجیم خواهیم دید که اسلام و توحید در خطر است، ادامه داد: دیگر نوبت به مذاهب اسلامی و نبوت نخواهد رسید، پس وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی برای حفظ اسلام است./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات