۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۸۲۸

یادواره شهدای مدرسه علمیه ملاصادق در قم برگزار شد

یادواره شهدای مدرسه علمیه ملاصادق با حضور و روایتگری حجت الاسلام حسین جوشقانیان و حسین کاجی در این مدرسه برگزار شد.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه ملاصادق امشب با حضور و روایتگری حجت الاسلام حسین جوشقانیان و حسین کاجی در این مدرسه برگزار شد.

 براساس این گزارش، کاجی در این مراسم با بیان اینکه انسان باید برای رسیدن به مقام رفیع شهادت همه اعضا و جوارح خویش را در خدمت خداوند قرار دهد، گفت: اگر چشم، گوش و زبان انسان در راستای مسیر الهی قرار گیرد، آنگاه قلب به خانه خداوند تبدیل خواهد شد و همین سبب رستگاری می‌شود.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدا با دو اصل «توکل و توسل» به رستگاری ابدی رسیدند، اظهار داشت: اگر انسان مثبت خداوند شود، به‌یقین به رستگاری خواهد رسید؛ این دو اصل در زندگانی شهدای بزرگی همچون شهید حججی به وضوح به چشم می خورد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از شرکت در یادواره های شهدا این است که ما نیز با تأسی به شهدا به جایی برسیم که چشم، گوش و زبانمان در مسیر الهی قرار گرفته و قلبمان خانه خدا شود.

کاجی خاطرنشان کرد: با دقت در زندگی شهدا درمی یابیم که این بزرگواران نسبت به همه اعمال خود مراقبت داشته اند و حتی وجود خویشتن را از آلوده شدن به یک گناه بسیار کوچک نیز حفظ می کردند.

در ادامه حجت الاسلام جوشقانیان پا گذاشتن روی نفس را رمز رستگاری شهدا دانست و گفت: شهدا با عبادت های خالصانه ای که داشتن به مقامی رسیدند که دیگر خود را نمی دیدند، بلکه تنها در راستای رضای پروردگار عمل می کردند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: شهدا نفس خویشتن را از هرگونه تعلقات دنیوی پاک کردند و حب خانواده و نزدیکانشان آنها را از ایثار و فداکاری در راه خداوند بازنداشت.

وی با اشاره به حدیث «من كان لله كان الله له» ابراز داشت: هنگامی که انسان همه اعمال خود را برای رضای خداوند تنظیم کند، به‌یقین خداوند نیز او را در میان مردم عزیز و محبوب خواهد کرد؛ اخلاص شهدا سبب می‌شود که همگان در برابر پیکر بی‌جان آنها کرنش کنند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات