۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۴۳۹۱۲
مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری:

تولید و ابلاغ پیام های انقلاب در قالب هنر رسالت حوزه هنری است

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری گفت: حوزه هنری به عنوان یک نهاد برآمده از دل انقلاب، وظیفه تخصصی تشخیص، تولید و ابلاغ پیام های انقلاب به وسیله زبان هنر را دارد.
دکتر مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری طرح توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه هنری سراسر کشور و آیین رونمایی از آثار پژوهشی مراکز استانی، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان آموزش و پژوهش  در تالار مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

در این مراسم مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری با طرح این سوال که چه ضرورتی برای راه اندازی حوزه هنری انقلاب اسلامی وجود داشته است؟ اظهار کرد: حوزه هنری یک نهاد برآمده از دل انقلاب است  و وظیفه تخصصی این نهاد تشخیص، تولید و ابلاغ پیام های انقلاب اسلامی به وسیله زبان هنر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک هویت مستقل، جریان ساز و جریان دار است که در بستر زمان تکمیل می شود و تنها یک نظام سیاسی نیست. تعریفی که معمولا برای دیگر انقلاب ها صورت می گیرد در انقلاب اسلامی مصداق ندارد.

مصلحی اظهار داشت: مأموریت مسؤولان و هنرمندان حوزه هنری ایجاب می کند هر مانعی که باعث کند شدن مسیر انقلاب اسلامی می شود را از زبان هنر به آن بپردازند و موانع و تهدیدها را نشان بدهند.

وی در ادامه افزود: دنیای امروز، دنیای پیچیده ای است، امروزه به شدت با تغییرات و دگرگونی ها مواجه هستیم و در چنین دنیای متلاطمی، دیگر تنها خوب بودن مفید نیست، راهی نداریم جز این که متفاوت باشیم؛ در غیر این صورت محکوم تغییراتی می شویم که عناصر قدرت به ما دیکته می کنند.

مصلحی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ راهی نداریم جز این که به سراغ فرصت ها و میانبرها برویم. اگر با تغییر خودمان را توانمند نکنیم، باید دوران افول را شاهد باشیم و اگر یاد نگیریم که چگونه از تغییرات بهره ببریم، محکوم به فنا هستیم.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری اظهار کرد: تکیه بر بودجه های حمایتی و دولتی اشتباه است و اگر بخواهیم طعم موفقیت را بچشیم، راهی نداریم جز این که ظرفیت های پنهان خود را پیدا کنیم؛ که طرح توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه هنری سراسر کشور در همین راستا است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قرار نیست در حوزه هنری دانشگاه دیگری از مسؤولان آموزش و پژوهش بخواهیم، افزود: باید خود به سراغ پژوهش های مسأله محور برویم و در حوزه فرهنگ، این که از تئوری به عمل برسیم درست نیست؛ بلکه در حوزه فرهنگ با کار و عمل درست تئوری شکل می گیرد.

سرمایه انسانی مهمترین عامل موفقیت حوزه هنری

در ابتدای این مراسم نیز داوود ضامنی معاون برنامه‌ریزی نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان ‌ها، ضمن ارائه آماری از عملکرد این سازمان، اظهار کرد: در منظومه انقلاب اسلامی ما با سه سوال روبرو می شویم؛ اول اینکه به چه کسی انسان موفق گفته می شود؛ دوم سازمان موفق چه سازمانی است و سوم هم اینکه جامعه موفق چه جامعه ای است؟

وی افرود: موفقیت حوزه هنری انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن این موضوع است و سازمانی موفق است که میل به پیشرفت داشته باشد؛ دارای چشم انداز روشن باشد، دانایی را به عنوان یک ارزش تلقی کند و سرمایه انسانی را به عنوان مهمترین سرمایه خود بداند.

ضامنی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری، اظهار کرد: همه شخصیت ایشان را یک چهره سیاسی می پندارند؛ اما شخصیت فکری و جهت گیری های ایشان در زمینه هنر باید برای سازمان الگو قرار بگیرد و در طرح تحول سازمان استفاده شود.

در پایان این مراسم از سری تازه کتاب های پژوهشی مراکز استانی حوزه هنری رونمایی شد و از چند تن از مسؤولان آموزش و پژوهش مراکز استانی حوزه هنری تجلیل به عمل آمد./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات