۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۴۴۱۳۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

فضای آموزشی مدارس علمیه خواهران پاسخگوی نیاز طلاب نیست

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که فضای آموزشی و تعداد مدارس فعلی خواهران در مازندران پاسخگوی نیاز طلاب فعلی نیست، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه خیران برای توسعه و تقویت فضای آموزشی مدارس علمیه خواهران استان بهره گیریم.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس خیرین حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرد و این اجلاس را گامی ارزشمند در جهت توسعه و تقویت مدارس علمیه خواهران مازندران اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که برگزاری اجلاس خیران مدرسه ساز، این فرصت را برای بهره گیری مناسب از ظرفیت این افراد برای توسعه مدارس علمیه خواهران فراهم کرده است، بیان داشت: خیرین همواره بازوان محکمی برای رونق فعالیت های حوزوی در جامعه بوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حفظ استقلال یکی از مهم ترین شاخصه های حوزه و روحانیت در طول تاریخ بوده است، بیان داشت: حوزه های علمیه شیعه هیچ گاه وابسته به حکومت و دولت ها نبوده اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز نیز علما و بزرگان دین بر حفظ استقلال حوزه های علمیه تأکید دارند، خاطرنشان کرد: علیرغم نقش محوری حوزه های علمیه و روحانیت شیعه در پیروزی انقلاب اسلامی، اما این رکن اصیل و اصلی انقلاب هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نبوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حفظ استقلال حوزه همواره مورد تأکید امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بوده است، افزود: امروز نیز مدیران حوزه های علمیه در رأس نیز بر همین باور و اعتقاد هستند و بر ضرورت بهره گیری از توان خیرین در توسعه و گسترش مدارس علمیه تأکید دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که با وجود این که دولت ها همواره برای کمک به رونق حوزه های علمیه پیشنهادهای مناسبی ارائه کردند، اما بزرگان حوزه هیچ گاه زیر بار دولتی شدن حوزه نرفتند، خاطرنشان کرد: تأکید علما و بزرگان حوزه بر استقلال حوزه و بهره گیری از خیران و مؤمنان برای اداره امور حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که امروز حوزه در سایه استقلالی که دارد به وظایف خود در برابر امت اسلامی خالصانه و صادقانه عمل می کند، بیان داشت: حوزه های علمیه همواره سعی کردند با تحمل مشکلات از وابسته بودن به دولت به شدت پرهیز کنند و این مسأله را آفتی بزرگ در مسیر تحقق آرمان ها و اهداف خود می دانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر امام خمینی(ره) و حمایت های مقام معظم رهبری راه اندازی شد، گفت: امروز خوشبختانه فرصتی که از گذشته برای تحصیل بانوان در مراکز دینی از دست رفته بود، دوباره احیاء  و از ظرفیت بانوان برای حفظ اعتقادات و ارزش های دینی و اخلاقی جامعه بهره گرفته می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از تحصیل بیش از پنج هزار و 800 طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و گفت: این طلاب در سطوح دو، سه و چهار مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که در ابتدای آغاز به کار مدیریت حوزه علمیه خواهران در مازندران تنها ۱۱ مدرسه عملیه در استان فعال بود، افزود: در حال حاضر این تعداد به 24 مدرسه مصوب رسیده است.

وی رشد چهار برابری طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران مازندران در طی یک دهه اخیر را یک فرصت ارزشمند و طلایی توصیف کرد و گفت: باید از این ظرفیت علمی و دینی بهخوبی در مجامع مختلف استفاده شود.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای حوزه علمیه خواهران مازندران، افزایش و توسعه فضای آموزشی است، گفت: با توجه به رشد چهار برابری طلاب در یک دهه اخیر، متأسفانه تعداد مدارس و فضای فیزیکی موجود در استان با این رشد متناسب افزایش پیدا نکرده است.

وی با تأکید براین که فضای آموزشی و تعداد مدارس فعلی خواهران در مازندران پاسخگوی نیاز طلاب فعلی نیست، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه خیران برای توسعه و تقویت فضای آموزشی مدارس علمیه خواهران استان بهره گیریم.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی برای توسعه فضاهای آموزشی حوزوی تهیه زمین در مناطق مختلف استان است، گفت: امیدواریم با تشکیل مجمع خیرین شاهد رفع این مشکل پیش روی باشیم./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات