۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۴۴۲۹۵
آیت الله حیدری:

مواضع آیت الله حائری شیرازی همواره شفاف و روشن بود

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با اشاره به بصیرت و ولایتمداری آیت الله حائری شیرازی گفت: ایشان مواضع روشن و گویایی در تأیید مقام ولایت داشت و در طول عمر خودشان همواره در خدمت دین و شریعت بود.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله حائری شیرازی گفت: ایشان در عین فقاهت و تسلط بر علوم حوزوی نسبت به علوم انسانی و جدید اشراف بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: آیت الله حائری شیرازی در زمینه های شناخت اقتصاد، روانشناسی و مسائلی از این دست مطالعات عمیقی داشت.

آیت الله حیدری با بیان اینکه آیت الله حائری شیرازی در دوران مبارزات قبل از انقلاب اسلامی خوش درخشید، اظهار داشت: ایشان بعد از پیروزی انقلاب همچنان در خط انقلاب، امام و رهبری بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان بعد از شهادت آیت الله شهید دستغیب از سوی امام راحل به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان فارس منصوب شد و همچنین سابقه چهار دوره نمایندگی مردم این استان را مجلس خبرگان رهبری داشت.

وی آیت الله حائری شیرازی را شخصیتی ولایتمدار معرفی کرد و ابراز داشت: ایشان مواضع روشن و گویایی در تأیید مقام ولایت داشت و در طول عمر خودشان همواره در خدمت دین و شریعت بود.

آیت الله حیدری به ایده های آیت الله حائری شیرازی در زمینه بانکداری اسلامی اشاره و عنوان کرد: ایشان بانکداری موجود را قبول نداشت و همواره اصرار داشت که نظام بانکی کشور باید به سوی شرعی شدن حرکت کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات حوزوی و علمی آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: ایشان در استان فارس خدمات بسیاری به طلاب و مؤسسه های دینی داشتند، همچنین در زمینه اسلامی سازی علوم اقدامات بسیاری کرد، اما باید گفت راهی که ایشان شروع کردند نیمه تمام مانده و ضرورت دارد که اهل علم این راه را ادامه دهند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات