۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۴۴۳۶۰

گردهمایی مبلغه‌های عتبات عالیات در قم برگزار شد

گردهمایی مبلغه‌های عتبات عالیات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.
گردهمایی مبلغه های عتبات عالیات در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، گردهمایی مبلغه‌های عتبات عالیات را با هدف تبادل نظر و انتقال تجربیات و ارائه راهکارهای مناسب برای تبلیغ مؤثر، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که سخنران ویژه این مراسم بود، پس از بررسی ظرفیت‌های ایده‌آل ایجاد شده در دنیا به ویژه جهان اسلام برای تبلیغ معارف دین، بر استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر به دست آمده تأکید کرد.

وی با بیان این‌که اگر از فرصت‌های به دست آمده به بهترین شکل استفاده نشود، باید فردای قیامت پاسخ‌گو باشیم، خاطرنشان کرد: امروز تبیین دین، نیاز حتمی و فوری برای همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است.

در این مراسم که جمعی از خواهران مبلغه عتبات عالیات از نقاط مختلف کشور در آن حضور داشتند، حجت الاسلام حمید احمدی معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری، زیارت عتبات عالیات را فرصت بی‌نظیری برای ترویج معنویت و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی زائران ارزیابی کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در عتبات عالیات، بیان آداب، احکام و مسائل معارفی مورد نیاز زائران دانست و بر استفاده از منابع و نرم‌افزارهای تولید شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری تأکید کرد.

این گزارش می‌افزاد: شناخت آسیب‌ها و بایدها و نبایدهای تبلیغی، مهارت‌های ارتباط‌گیری با زائران و اثربخشی ارتباط، از دیگر مباحثی بود که در  نوبت صبح این گردهمایی مطرح شد.

همچنین در نوبت عصر این مراسم که تا ساعت ۴ بعدازظهر ادامه خواهد داشت، خواهران مبلغه با احکام عمومی ویژه عتبات عالیات و روش بیان آن، احکام ویژه بانوان با رویکرد عتبات عالیات و حرم‌شناسی و اماکن عتبات عالیات آشنا می‌شوند. /920/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات