۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۴۴۴۱۹
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی:

طلاب مستعد و برتر پژوهشی آذربایجان‌شرقی شناسایی می‌شوند

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از شناسایی بیش از ۳۰ طلبه مستعد و برتر پژوهشی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: طلاب مدارس علمیه استان همه ساله در جشنواره ملی علامه حلی حائز رتبه های برتر می شوند.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده مدارس علمیه استان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون 16 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون بیش از 120 تحقیق و بیش از 50 پایان‌نامه از سوی پژوهشگران طلبه استان تدوین و نگارش شده است، خاطرنشان کرد: پایان‌نامه های تدوین شده در دو کمیسیون تخصصی «فقه و اصول» و «تفسیر و علوم قرآنی» مورد بررسی قرار می گیرند که پایان نامه های مربوط به مدارس علمیه آذربایجان‌غربی نیز در تبریز بررسی می شود.

حجت الاسلام مسعودنیا از از فعالیت یک انجمن، هفت کانون و چهار هسته پژوهشی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: تاکنون توانسته‌ایم کارگاه‌های مختلف پژوهش میدانی، مدیریت پژوهشی و ده‌ها دوره علمی با محوریت آموزش‌های پژوهش محور در مدارس علمیه خواهران استان برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 14 کتابخانه فعال در مدارس علمیه استان فعال است، افزود: شورای علمی پژوهشی استان نیز تاکنون حدود 40 جلسه داشته است که توانسته با مصوبات ارزشمند خود نسبت به گرایش طلاب به پژوهش‌های کاربردی توفیقاتی داشته باشد.

وی از انتشار چهار کتاب از سوی طلاب نویسنده مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: کتاب‌های مهارت های مادری، روش پژوهش کتابخانه‌ای، محیط اجتماعی و تأثیر آن بر تربیت و شیطان‌گریزی عناوین کتاب‌هایی است که تاکنون از سوی طلاب خواهر استان منتشر شده است.

حجت الاسلام مسعودنیا از شناسایی بیش از 30 طلبه مستعد و برتر پژوهشی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: طلاب مدارس علمیه استان همه ساله در جشنواره ملی علامه حلی حائز رتبه های برتر می شوند، ضمن این‌که منتخبان کشوری جشنواره بانوی کرامت نیز اغلب از طلاب آذربایجان هستند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات