۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۴۵۰۵۰
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

یوم الله ۹ دی تجلی حماسه حسینی و عاشورایی ملت ایران است

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه یوم الله ۹ دی تجلی حماسه حسینی و عاشورایی ملت ایران است، گفت: هنگامی که انسان به بصیرت دست یابد، احساس فهم و قدرت می‌کند، در مقابل هیچ گونه استکباری کوتاه نمی‌آید و هنگام ایجاد فتنه هوشیار عمل می‌کند.
آیت الله موسوی اصفهانی

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌ علمیه همدان در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان اینکه مفهوم بصیرت در قرآن کریم در موارد متعدد به کار رفته است، اظهار کرد: بصیرت به معنای روشنی و روشن‌بینی است؛ یعنی انسان با تحقیق به یک موضوع نگاه کند و  دچار تردید، دودلی و آشوب نشود.

وی با اشاره به اینکه روز نهم دی ماه روز بصیرت نام‌گذاری شده است، ادامه داد : شخصی که دارای بصیرت است، فکر می‌کند و سخنانی که می‌‍‌شنود را مورد بررسی قرار می‌دهد و از روی دانایی و بصیرت تصمیم می‌گیرد و اینکه تعقل و تفکر در قرآن کریم سفارش شده است برای ایجاد بصیرت  است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی خود کم‌ بینی و احساس حقارت را از موانع کسب بصیرت عنوان کرد و گفت: خود باختگی افراد مانع رسیدن به بصیرت می‌شود؛ بنابراین  اگر افراد شخصیت خود را درک نکرده و تحت تأثیر دیگران باشند به بصیرت دست نمی‌یابند.

وی با تأکید بر اینکه انسان اگر به تعقل خود تکیه کند و تحت تأثیر تحقیرهای دیگران قرار نگیرد، می‌تواند بصیرت کسب کند، اذعان کرد: هنگامی که انسان به بصیرت دست یابد، احساس فهم و قدرت می‌کند و در مقابل هیچ گونه استکباری کوتاه نمی‌آید و هنگام ایجاد فتنه هوشیار عمل می‌کند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به حماسه نهم دی ماه سال 1388، اظهار کرد: این حماسه به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 که عده‌ای با اعلام وجود تقلب در انتخابات، آن را باطل دانستند، شکل گرفت و در ادامه این ادعا به اهانت به مقدسات دین اسلام و در نهایت هتک حرمت به عزاداران امام‌حسین(ع) انجامید./۹۷۹/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات