۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۵۲۳
آیت الله مکارم شیرازی:

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت رسالت روحانیت است/ انقلاب روز به روز قوی تر می شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های روحانیون آموزش فرهنگ شهادت به نسل جوان است، گفت: شهدای روحانی با عمل خود این فرهنگ را به مردم آموزش دادند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم که امشب در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به تبیین مفهوم شهادت از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: بر اساس آیه 154 سوره بقره، شهدا در بهشت زندگی جاودانه دارند، دائماً در حال عبادت هستند، هرگونه روزی معنوی برای آنها آماده است، شادمان بوده، هیچگونه حسرتی نسبت به گذشته نداشته  و خوفی هم از آینده ندارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: شهدا احوال خود را بر کسانی که در آینده قرار است به آنها ملحق شوند، گزارش داده و به ایشان بشارت می دهند که انسان پس از شهادت در راه خدا هیچگونه غم و اندوهی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اسلام با منطق شهدا و فرهنگ شهادت پیروز شد، عنوان کرد: ما در جنگ تحمیلی به وسیله همین منطق توانستیم پشت دشمنان را به زمین بکوبیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی قصد داشت که نهال انقلاب را ریشه کن کند، اما امام راحل از منطق قرآنی شهادت طلبی استفاده کرده و با راه اندازی سازمان بسیج مستضعفین، جوانانی عاشق شهادت تربیت کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علی رغم وجود هجمه های سنگین دشمنان با قدرت پابرجا ماند، ابراز داشت: امروزه نیز با قدرت در حال پیشروی هستیم و با عنایات خداوند قوی تر هم می شویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های روحانیون آموزش فرهنگ شهادت به نسل جوان است، اظهار داشت: شهدای روحانی با عمل خود این فرهنگ را به مردم آموزش دادند و همین عمل گرایی آنها سبب شد مردم نیز از فرهنگ شهادت طلبی استقبال کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «به خداوند سوگند من شما را تشویق به طاعتی نمی کنم مگر اینکه خودم پیش از شما آن را انجام می دهم و اگر شما را نهی از معصیتی می کنم، خودم آن را قبل از شما کنار گذاشته ام»؛ ایشان به بشریت آموخته که پیروزی مبتنی بر عمل گرایی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شهادت را سلاح منحصر به فرد جبهه اسلام خواند و گفت: این فرهنگ ناب در تمدن غرب وجود ندارد؛ نسل جوان امروزی آن صحنه های پاکبازی شهدا را مشاهده نکرده اند، بنابراین باید صحنه ها برای آنها از طرق مختلف مجسم شود تا به خوبی آموزش ببینند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شهادت طلبی دشمنان را وادار به عقب نشینی می کند، یادآور شد: روحانیون، پاسداران، رسانه ها و همه متولیان فرهنگی باید مکتب شهادت را ترویج دهند تا نسل ها یکی پس از دیگری با این مکتب آشنا شده و زمینه ظهور را فراهم کنند.

گفتنی است، کتاب های «جلوه های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس»، «جبین های خونین؛ زندگی نامه شهدای روحانی استان قم» و «منبرهای خونین حرم» توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات