۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۴۵۶۷۳

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

بازنگری در مطالب درسی طلاب و درسنامه شدن ۱۰ ماده درسی از گروه تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم و پذیرش طلاب جامعه‌الزهرا(س) در مدرسه علمیه کوثر از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طیبه سادات طباطبایی با اعلام این خبر ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی و دهه بصیرت و میثاق با ولایت، عنوان کرد: دوازدهمین و آخرین مرحله سیر مطالعاتی حدیث‌خوانی غیرحضوری اصول کافی با هدف انس طلاب با روایات و غربت‌زدایی از منابع معتبر حدیثی ترویج و تعمیق روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) برگزار می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) افزود: چهار مرحله اول این دوره با ارائه سوالاتی از «کتاب العشره»، «باب فضل القرآن»، «کتاب الدعاء» و «کتاب العلم» برگزار شد، همچنین کتاب «الایمان و الکفر» به دلیل گستردگی در مراحل پنجم تا نهم ارائه شد.

طباطبایی ادامه داد: کتاب «الحجه» اصول کافی نیز به دلیل گستردگی در چند مرحله برگزار شد، به طوریکه مرحله دهم شامل «باب الحجه» تا «بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ علیه السلام وَرَثَةُ الْعِلْمِ يَرِثُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً الْعِلْم» بود و مرحله یازدهم از باب مذکور تا «بَابٌ فِيهِ نُكَتٌ وَ نُتَفٌ مِنَ التَّنْزِيلِ فِي الْوَلَايَة ‏‏‏‏‏» در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: آخرین مرحله حدیث خوانی اصول کافی از کتاب «الحجه» از باب «فِيهِ نُكَتٌ وَ نُتَفٌ مِنَ التَّنْزِيلِ فِي الْوَلَايَة» تا آخر باب است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) مهلت ارسال پاسخنامه‌ها را تا ۱۰ بهمن ماه عنوان و تصریح کرد: شرکت‌کنندگانی که پاسخنامه مراحل قبل را تحویل نداده‌اند، می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۱۰ بهمن ماه ارائه دهند.

طباطبایی یادآور شد: بانوان طلبه جهت ثبت نام و دریافت پرسشنامه به سرای ثقلین مستقر در ورودی ساختمان شهید بهشتی(رحمه الله‌علیه) یا پایگاه اینترنتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به نشانی www.jz.ac.ir و یا کانال تلگرامی این مرکز با لینک jz_news @ مراجعه کنند.

 علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

بازنگری در مطالب درسی طلاب و درسنامه شدن 10 ماده درسی از گروه تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم

جلسه هم اندیشی اساتید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن با مدیر گروه آموزشی تفسیر و علوم قرآن روز دوشنبه در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی، دبیر آموزشی گروه علمی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن  با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست ها، ارتقای علمی بانوان طلبه است، عنوان کرد: اساتید این مجموعه، زحمات فراوانی در مسیر تعلیم و تعلم علوم دینی به ویژه علوم قرآنی دارند.

دبیر آموزشی گروه علمی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن به انتخاب مواد درسی اشاره کرد و افزود: ما برای ارائه مواد درسی از بانوان استاد استفاده کردیم و شیوه انتخاب استاد براساس نظر جمعی و گروهی صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه ۱۰ ماده درسی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن دارای درسنامه شدند، گفت: ما باید برای هر درسی جلسه ای برگزار کنیم تا ارزیابی هایی صورت گیرد و درسنامه‌های مواد درسی تدوین شود.

وی ادامه داد: مدرسان هر ماده درسی و مؤلفان درسنامه ها باید در این جلسه حضور داشته باشند تا روند تدوین درسنامه ها به درستی انجام شود.

دبیر آموزشی گروه علمی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن با اشاره به متون و منابع درسی طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم، تصریح کرد: با همه تلاش هایی که صورت گرفته است، برخی از منابع درسی طلاب نیاز به بازنگری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: ما درباره انتخاب و بازنگری متون درسی، آماده دریافت پیشنهادات از سوی اساتید این مرکز هستیم و اساتید می توانند به صورت مکتوب و مستدل، پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی یادآور شد: تا کنون، در چند ماده درسی، تغییرات ارزنده صورت گرفته که امید است این کار ادامه داشته باشد.

پذیرش طلاب جامعه‌الزهرا(س) در مدرسه علمیه کوثر

حجت الاسلام «ناصر شهیدی زندی» روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: مدرسه علمیه کوثر برای نیمسال دوم سال تحصیلی۹۶-۹۷ از میان طلاب ایرانی که ترم اول را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند، با برگزاری آزمون ورودی طلبه می‌پذیرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سس) که بعد از نخستین نیمسال تحصیلی، از لحاظ علمی حائز رتبه‌های برتر هستند، در صورت قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه می‌توانند در مدرسه علمیه استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا(سس) تحت عنوان «مدرسه علمیه کوثر» تحصیل کنند.

حجت الاسلام شهیدی افزود: هدف از ایجاد این مدرسه، پذیرش بانوان طلبه با استعدادهای بالا است تا در زمینه تدریس، تبلیغ، پژوهش و یا مشاوره تربیت شوند.

وی اضافه کرد: طلاب مدرسه علمیه کوثر درس‌ها را عمیق‌تر می‌خوانند و دوره‌های مهارتی بیشتری برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه مدرسه علمیه کوثر برای دومین ترم متوالی اقدام به پذیرش طلبه کرده است، یادآور شد: در نیمسال اول سال تحصیلی جاری، ۷۰ بانوی طلبه در این مدرسه ثبت نام کردند که در نهایت ۳۰ طلبه پذیرفته شدند.

حجت الاسلام شهیدی، زمان ثبت نام جهت پذیرش در این مدرسه را ۱۰ تا ۱۸ دی ماه عنوان کرد و بیان داشت: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(س) جهت ثبت نام باید به مسئول امور آموزشی مدرسه علمیه مورد تحصیل خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه آزمون علمی جهت پذیرش مدرسه علمیه کوثر روز جمعه، ۲۲ دی ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: دروس «صرف۱»، «احکام۱» و «منطق ۱» از جمله دروس امتحانی آزمون است که شرکت‌کنندگان در صورت قبولی در این آزمون، برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

تمدید پذیرش طلاب بین‌الملل جدیدالورود تا ۲۰ دی ماه

حجت الاسلام اباذر عمرانی فر، مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: جامعه‌الزهرا(س) برای نیمسال دوم سال تحصیلی۹۶-۹۷ از میان بانوان غیرایرانی واجد شرایط برای تحصیل در مقطع کارشناسی(سطح دو) طلبه می‌پذیرد.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س)، مهلت ثبت نام طلاب بین‌الملل جدیدالورود را ۲۰ دی‌ماه و مهلت بازپذیری طلاب بین‌الملل سطح دو را ۱۰ دی‌ماه عنوان کرد و افزود: متقاضیان دوره کارشناسی می‌توانند به صورت حضوری در دو برنامه روزانه و خوابگاهی در جامعه‌الزهرا(س) تحصیل کنند.

حجت الاسلام عمرانی فر افزود: پذیرش در این مقطع به دو صورت انجام می‌گیرد:

الف: طلاب جدیدالورود

 روزانه: ویژه داوطلبانی که به همراه سرپرست قانونی خود در قم سکونت دارند.

 خوابگاهی: ویژه داوطلبانی که در خارج از ایران حضور دارند و علاقه‌مند به فراگیری علوم دینی هستند.

طلاب بازپذیری:  داوطلبانی که قبلا سابقه تحصیلات حوزوی داشته‌اند؛ که این داوطلبان در صورتی که کمتر از ۴۵ واحد را گذرانده باشند، بدون آزمون علمی می‌توانند ادامه تحصیل دهند، اما داوطلبانی که ۴۵ واحد یا بیشتر را گذرانده‌اند، برای پذیرش باید در آزمون علمی شرکت کنند، لذا توصیه می‌شود حتما دفترچه «راهنمای بازپذیری طلاب بین الملل» را مطالعه کنند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سا) یادآور شد: بانوان غیرایرانی می‌توانند جهت مشاهده شرایط ثبت نام و تحصیل در جامعه‌الزهرا(س) به پایگاه اطلاع‌رسانی http://www.j-alzahra.org  مراجعه کنند.

وی یادآور شد: آزمون علمی طلاب بازپذیری در تاریخ ۱۶ دی ماه در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عمرانی فر افزود: نتایج و اسامی پذیرفته شدگان دوره های روزانه، ۲۵ دی ماه اعلام می‌شود و پذیرفته‌شدگان از۳۰ دی ماه وارد مقطع تحصیلی سطح دو(کارشناسی) جامعه‌الزهرا(س) می‌شوند. 

وی بیان داشت: تا کنون بانوان طلبه غیرایرانی از ۴۵ ملیت در جامعه‌الزهرا(س) تحصیل کرده‌اند و در حال حاضر نیز حدود هزار طلبه غیرایرانی در این مؤسسه علمی حوزه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) در پایان تاکید کرد: داوطلبان قبل از ثبت نام برای آگاهی از شرایط و ضوابط پذیرش حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنند./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات