۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۹۹۸
امام جمعه تبریز:

دخالت در فرهنگ باید ضابطه مند باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تولید فکر در حوزه فرهنگ مهم‌تر از خرج کردن پول های کلان است، با این شرایط می توان از مهجوریت حوزه فرهنگ بکاهیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، با بیان این‌که دخالت در فرهنگ باید ضابطه مند باشد، گفت: افراط و تفریط در حوزه فرهنگ آفت است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: باید مراقب بود که به نام آزادی در گردآب بی بند و باری نیفتیم، حکومت باید در حوزه فرهنگ نظارت کافی داشته باشد، حقیقت آن است که مدیریت فرهنگ در مقابل هرج و مرج فرهنگی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت:‌ کار فرهنگی الزامات و شرایطی دارد که ابتدا باید برنامه ریزی و هدفمندی در فعالیت ها داشته باشیم، ضمن این‌که انتظار داریم مسائل فرهنگی در اولویت بودجه نویسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: هر چه در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری شود، عین سرمایه گذاری است، تولید فکر در حوزه فرهنگ مهم‌تر از خرج کردن پول های کلان است، با این شرایط می توان از مهجوریت حوزه فرهنگ بکاهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از هوشیاری، شعور دینی و غیرت ملی مردم آذربایجان و تبریز تقدیر کرد و گفت: عدم توجه مردم استان به درخواست ضدانقلاب به حضور در آشوب های خیابانی نشان داد که مردم این دیار از بصیرت و هوشمندی بالایی برخوردار هستند.

امام حمعه تبریر ادامه داد: کسی که معترض به وضعیت اقتصادی است، حرف خود را به آرامی و مسالمت می زند، اینکه فردی بیاید اموال عمومی را تخریب و به آتش بکشد، قطعا آشوبگر است و باید دستگاه قضایی به شدت برخورد کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از عموم استان دعوت کرد تا فردا بعد از برگزاری نماز جمعه با حضور در راهپیمایی حمایت از رهبری و وفاداری به نظام اسلامی ایران را به رخ دشمنان بکشند و گفت: البته باید توجه داشت که حضور در صحنه مردم به معنای رضایتمندی آنان از عملکرد مسؤولان و وضعیت اقتصادی کشور نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که باید به فکر بود و به دنبال اصلاح شرایط فعالی باشیم، تصریح کرد: مردم به عشق رهبری در صحنه حضور می یابند، مسؤولان باید به فکر معیشت ملت باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات