۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۵۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیئات مذهبی نقش مؤثری در استحکام ارزش‌های دینی مردم دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئات مذهبی دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و باید از این ظرفیت در استحکام ارزش‌های دینی مردم استفاده کرد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان شورای هئیات مذهبی استان، اظهار کرد: هیئات مذهبی در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی نقش‌آفرین هستند.

وی اضافه کرد: هیئات مذهبی دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و باید از این ظرفیت در استحکام ارزش‌های دینی مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: خداوند متعال نظام اسلامی را به خورشید تشبیه کرده است، نظام الهی مثل نور است که بر زمین مرده نازل می‌شود و به آن حیات دوباره می‌بخشد و در مقابل آن نظام سلطه مثل تاریکی است که موجب محو و نابودی می‌شود.

وی یادآور شد: خداوند متعال با ارسال رسل به هدایت بشر در طول دوران حیات پرداخت و با ارسال پیامبر اکرم و معرفی به‌عنوان خاتم پیامبران ضمن تأیید ادیان گذشته توحیدی، زمینه‌های رشد و تعالی بندگان را فراهم کرد و دین اسلام را به‌عنوان دین جهانی برای تمام نسل بشریت اعلام کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تأکید کرد: اگر کار فرهنگی با اخلاص توأم شود با هیچ ابزار مادی قابل اندازه‌گیری نخواهد بود.

وی خطاب به فعالان هیئات مذهبی، ادامه داد: شما هم که در هیئات مذهبی فعالیت می‌کنید باید بدانید که نگاه داشتن پرچم اباعبدالله الحسین جزء کارهای مهم و ارزشمند و از بزرگ‌ترین معروفات است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اگر مسلمانان جهان به توفیقات و فتوحاتی دست پیدا کردند به برکت پرچم اباعبدالله الحسین و الهام از پیام‌های عاشورایی امام حسین (ع) است؛ به‌عنوان مثال اگر در حوزه مقاومت لبنان و سایر کشورهای اسلامی فتوحاتی دیده می‌شود این مهم حاصل نمی‌شد مگر با امامت و زعامت و رهبری مقام معظم رهبری که ایشان نیز خود را شاگرد مکتب حسینی می‌دانند.

وی گفت: با توجه به اقبالی که اکثریت مردم در طول سال از دستگاه سیدالشهدا دارند هیئات مذهبی می‌توانند نقش بسیار مؤثر و تأثیرگذاری در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی داشته باشد؛ پس باید با فکر و کار دقیق و حساب شده با برگزاری جلسات مذهبی و قرآنی در استحکام باورهای دینی مردم تلاش کنیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات