۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۴۸۹۸۴
غلامی در جشنواره فارابی تأکید کرد؛

لزوم ایجاد شبکه‌های نخبگانی علوم انسانی برای تعامل و نشاط علمی

وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به لزوم ایجاد شبکه‌های نخبگانی علوم انسانی گفت: ایجاد این شبکه نخبگانی می‌تواند در تعاملات علمی و داخلی ما با خارج از کشور بسیار مفید باشد، همچنین با این شبکه می‌توان یک فضای علمی آمیخته با نشاط علمی را فراهم کرد.
وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات پیش از ظهر امروز(یک‌شنبه 24دی‌ماه) در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فارابی که در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه فارابی یکی از بزرگترین شخصیت‌های علمی ایران است، اظهار داشت: در طول سالیان گذشته این جشنواره سعی کرده است که استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی را شناسایی کند و از طریق بررسی نیازهای جامعه ایرانی از راه ارائه آثار برتر پژوهشی توانسته تا حدودی به این موفقیت دست پیدا کند.

وی ادامه داد: آنچه در این جشنواره مهم است تبدیل کردن کارکرد و نقش علوم انسانی در فرآیند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ملی در بخش‌های مختلف است، همچنین یکی از اهداف دیگر ما در این جشنواره ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت علوم انسانی و اجتماعی در ایران آن هم در تراز جهانی است، ما امیداواریم با تلاش همه همکاران ما در دانشگاه‌ها این دو هدف محقق شود.

وزیر علوم و تحقیقات تاکید کرد: چنانچه ما بتوانیم دو هدف فوق را در جامعه پیش بگیریم قطعا یک فضای مقایسه‌ای و اثربخش در جامعه شکل می‌گیرد، از سوی دیگر بخشی از دغدغه‌های ما در بخش رعایت اخلاق پژوهشی و اثربخشی با این اقدام مرتفع می‌شود، البته با وجود ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی این کار با همکاری سایر دستگاه‌ها ممکن می‌شود.

غلامی یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم اثربخشی فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره فارابی را ببینیم که ارتباط بین سایر نسل‌های علوم انسانی ایران و همچنین تعامل بین علوم انسانی و اسلامی با سایر کشورها محقق شده باشد، در اصل ضرورت ارتباط بین نسل‌های مختلف علوم انسانی در ایران تا جایی است که ارتباط با نهادهای معتبر خارج از کشور ضروری به شمار می‌آید.

وی افزود: در دوره‌‌ پیشین جشنواره تشکیل حلقه‌های نخبگانی و شبکه‌های نخبگان علوم انسانی بسیار جدی بوده است، از این رو این موضوع می‌تواند در این دوره و دوره‌های بعدی اهمیت مضاعفی داشته باشد.

وزیر علوم و تحقیقات در پایان گفت: ایجاد این شبکه نخبگانی می‌تواند در تعاملات علمی و داخلی ما با خارج از کشور بسیار مفید باشد، همچنین با این شبکه می‌توان یک فضای علمی آمیخته با نشاط علمی را فراهم کرد، در واقع این فضا به ایجاد فعالیت‌های جدی و کیفی علمی در کشور کمک می‌کند./816/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات