۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۴۹۲۶۴
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

شبهه‌آفرینی دشمنان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما را تهدید می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شبهه آفرینی و شهوت گستری دشمنان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما را تهدید می‌کند و دشمنان با استفاده از این دو کانال می‌خواهند به دانشگاه‌های ما نفوذ کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با اساتید دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: دانشگاه‌ها سرمایه‌های عظیم انسانی را تربیت کرده و سبب تحول جامعه می‌شوند؛ ازاین‌رو نحوه اداره و مدیریت این مراکز برای پیشرفت و توسعه کشور حیاتی است.

وی با بیان اینکه بستر توسعه پایدار کشور در دانشگاه‌های ما باید به وجود بیاید؛ زیرا دانشگاه پایه و اساس کار است، تصریح کرد: به همین دلیل استادی که می‌خواهد دانشجو را تربیت کند در تسلط بر مبانی و معارف دین باید چند سر و گردن از دانشجو بالاتر باشد تا بتواند در مقابل شبهات پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شبهه آفرینی و شهوت گستری دشمنان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما را تهدید می‌کند، ادامه داد: دشمنان با استفاده از این دو کانال می‌خواهند به دانشگاه‌های ما نفوذ کنند.

وی تصریح کرد: در صورت کم‌توجهی به این نقشه‌های دشمنان، نتیجه این می‌شود که گاهی می‌بینیم جوان ما از دست رفته است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری دوره‌های معرفتی و علم افزایی و بصیرت افزایی می‌تواند در تدریس و مدیریت بسیار مفید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید مسائل معرفتی در دانشگاه‌های ما حلاجی شود نه اینکه از کنار این موارد سطحی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه فضای باز و آزادی بوده و می‌شود در آن مسائل مختلف را ریشه‌یابی کرد، افزود: اکنون دشمنان هجمه زیادی را علیه دانشگاه‌های ما آغاز کرده‌اند که برای مقابله با این روند هوشیاری و آگاهی همه متولیان ضرورت دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به نقش ویژه اساتید در این زمینه، اظهار کرد: اساتید دانشگاه باغبانانی هستند که نهال‌های روییده در کشور را باید به درخت تنومند و تناور و شجره طیبه تبدیل کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات