۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۳۵۹
به بهانه ایام الله دهه فجر؛

درآمدی بر دستاوردهای انقلاب

امام خمینی(ره) هویت مسلمانان در قرن ما و هویت واقعی ملت ما در میان جهانیان است، او زبان آخرین پیامبر الهی در عصر ماست و به حیات ابدی خود در دنیای ما ادامه می دهد.
امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز ورود امام (ره) به سرزمین پاك و مقدس ایران اسلامی است. امام (ره) خود یك «امت» بود. او كلام الهی و ‌آموزه ‌های پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام را با زیباترین عبارات بر قلب و عقل ملت ما چون بارانی روح‌ بخش، جاری کرد تا همه ناپاكی ‌های 2500 سال تباهی و تبهكاری حكومت شاهان را بزداید.

امام خمینی(ره) هویت مسلمانان در قرن ما و هویت واقعی ملت ما در میان جهانیان است. او زبان آخرین پیامبر الهی در عصر ماست و به حیات ابدی خود در دنیای ما ادامه می دهد. خمینی (ره) یك فكر، یك اندیشه و یك مكتب است. زوالی در اندیشه او نیست، چرا كه از اقیانوس معارف الهی و قرآن كریم سرچشمه گرفته است. خمینی (ره) شناسنامه انقلاب اسلامی است و انقلاب، بی ‌نام او در دنیا شناخته شده نیست.

او امروز برای چهلمین بار از دروازه عقل ‌ها و قلب‌ های ما وارد می شود و در تمام كشورِ جانِ ما جای می گیرد.

او از فرودگاه تا بهشت زهرا (س) با استقبال میلیونی مردم، رفت تا فریاد زند؛

كجایید ای شهیدان خدایی

بلاجویان دشت كربلایی

كجایید ای سبك روحان عاشق

پرنده تر ز مرغان هوایی

...و سپس رو كرد به ملتی كه سال‌ ها در انتظار قدوم مباركش به میهن بودند، گفت:

ای عاشقان، ای عاشقان، من خاك را گوهر كنم

ای مطربان، ای مطربان دفّ شما پر زر كنم

من غصه را شادی كنم، گمراه را هادی كنم

من گرگ را یوسف كنم، من زهر را شكّر كنم

درست دو روز پیش از ورود امام خمینی(ره) به ایران، هزاران مستشار آمریكایی و انگلیسی خاك ایران را  ترك كردند، همان ها كه باعث ذلت و بیچارگی و نگون‌ بختی ملت ما شده بودند.

او به ملت نوید بهروزی و پیروزی و غلبه بر مستكبران عالم را داد و راهبرد «تا ‌آخرین نفر، تا آخرین نفس» را برای پیشبرد آن در دستور كار قرار داد به طوری‌ كه صدای شكسته شدن استخوان یكی از دو رقیب اصلی انقلاب را به گوش خود شنید و فروپاشی یك امپراتوری الحادی را قبل از وقوع آن پیش ‌بینی كرد.

روزی كه روح بلندش از میان امت او به آسمان ‌ها پر كشید، آرزو داشت پرچم لا اله ‌الا ‌الله را بر قلل رفیع جهان ببیند و فرمود آن روز دور نیست و اگر مستكبران با دین ما دربیفتند، ما با همه دنیای آنها در خواهیم افتاد.

روزی كه اراده رفتن به ملكوت اعلی داشت، فریاد ملت به آسمان برخاست؛

دیر آمده ای ، مرو شتابان

ای رفتن تو چو رفتن جان

دیر آمدن و شتاب رفتن

آیین گل است در گلستان

دعاها و خواهش ‌ها به جایی نرسید. ملت از خدا خواست؛

ای خدا! این وصل را هجران مكن

سرخوشان عشق را نالان مكن

جمع و شمع و خویش را بر هم مزن

دشمنان را كور كن، شادان مكن

او از میان ما رفت و خلف صالح خود را بر كرسی هدایت خلق  به امانت گذاشت و به امت اطمینان داد این سیر الهی تداوم خواهد یافت. انقلاب، یك امانت الهی است و خدا خود از آن محافظت خواهد فرمود.

نیم قرن پیش كه امام خمینی (ره) علَم مبارزه را بر دوش كشید، انقلاب دو رقیب اصلی فكری و عملی داشت كه فیلسوفان بزرگ سیاسی غرب ‌آن را شارژ می كردند. كمونیستم و لیبرالیسم كه هر دو سر در آخور ماتریالیسم و  الحاد داشتند، بر دین و مذهب و آموزه ‌های وحیانی می تاختند و برای خود منطق و عقلانیت خاصی را  تعریف می كردند.

آنها فریبکارانه بر طبل عدالت و آزادی می كوبیدند و از کلمه حق اراده باطل داشتند. فیلسوفان و حكیمان الهی در ایران به ویژه امام (ره) بر این دو نحله فكری شلاق نقد فرود آوردند. اكنون رمقی از این دو اندیشه باقی نمانده است.

امروز پس از 50 سال خبری نه از یك متفكر غربی است و نه از یك فیلسوف سیاسی. آنها به دریوزگی افتاده ‌اند و دست به دامان مازوخیسم، سادیسم، نهیلیسم و آنارشیسم و عرفان های کاذب برای مقابله با دین و انقلاب اسلامی شده اند. مروج شیطان پرستی

شده اند. كارشان شده خشونت محض؛ سربریدن، زنده ‌سوزی، آتش ‌زدن شهرها و خانه ها و انواع كشتن انسان ‌ها را به عنوان پیام اصلی خود ترویج می كنند. حقوق بشر را خورده و تروریسم را قی كرده اند!

بر این مبنا هیچ سركرده ‌ای یا رهبری كه بتواند دشمنی با ایران اسلامی و آموزه ‌های الهی امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب را نمایندگی كند و مسئولیت اپوزیسیون انقلاب را بپذیرد، یافت نمی شود! به دلقك‌ ها و شومن‌ ها و... روی آورده اند و كارشان به مسخرگی و دلقك بازی و پشتك و وارو زدن در زیرساخت‌ های جدید اطلاعاتی و ارتباطی کشیده شده است.

انقلاب در حال ورود به 40 سالگی خود است. دشمنان اسلام و ایران گفته بودند نباید بگذاریم مردم ایران 40 سالگی انقلاب را جشن بگیرند، اما به كوری چشم آنها، ملت ایران و ملت های جهان، چهل سالگی انقلاب را جشن خواهند گرفت.

امروز یك سؤال كلیدی در ذهن مردم و همه ملت های جهان كه ناظر انقلاب ما هستند، خلجان می كند و آن اینكه؛ دستاوردهای انقلاب چیست؟ آیا اگر هزینه - فایده كنیم، سود كرده ایم یا زیان؟!

به این سؤال باید پاسخ دقیق داد، هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی. انقلاب، شرف، عزت و عظمت  ملت ما را تضمین كرد و كشور را از زیر بار سلطه قداره ‌بندان غرب آزاد كرد. امروز دیگر فرمان اداره كشور از آمریكا و اروپا نمی آید، مردم خود در باره سرنوشت خود تصمیم می گیرند. انقلاب برای ملت، آزادی آورد. امروز ملت ما آزادترین ملت جهان است. انقلاب یك نظم جدید را در كشور مستقر كرد. قانون اساسی آن را علما و نخبگان كشور نوشتند و ما 40 سال است با این نظم، مستقر هستیم و توفان ‌های سیاسی منطقه و جهان نتوانستند هیچ آسیبی به كشور وارد كنند.

جمهوری اسلامی ایران یك نظام مقتدر و نیرومند است و نان اقتدار ملت خود را می‌ خورد و به هیچ قدرت برون مرزی متكی نیست. به اعتراف دشمنان، یك ابرقدرت منطقه ‌ای است. به عنوان یك متغیر اصلی عمل می كند و تابع هیچ قدرتی جز «الله» و اراده ملت خود نیست.

در مورد دستاوردهای مادی و سطح برخورداری‌ های مردم از مواهب مادی انقلاب كافی است به گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی در مورد رتبه ایران در امید به زندگی توجه كنیم و ایران را با كشورهای پیرامونش و حتی كشورهای پیشرفته مقایسه كنیم؛

- امید به زندگی در سال ‌های قبل از انقلاب، 54 سال بود. اكنون امید به زندگی در میان زنان 4/78 سال و در میان مردان 8/73 سال افزایش یافته است.

- امروز 50 درصد از خانوارهای ایرانی بیش از میزان مورد نیاز، غذا و كالری مصرف می كنند.

- امروز 20 درصد خانوارها مصرف غذا و دریافت انرژی و كالری مناسبی دارند.

افزایش 25 ساله امید به زندگی طی 4 دهه اخیر در ایران یك ركورد قابل قبول برای حكمرانی خوب است. این در حالی است كه طی 4 دهه اخیر، استكبار جهانی به ویژه ‌آمریكا انواع و اقسام توطئه و تبهكاری علیه دولت و ملت ایران داشت و سال‌ ها زیر تیغ تحریم غرب هستیم! همچنین این در حالی است كه نسبت جمعیت شهرنشین به روستانشین در قبل از انقلاب 30 به 70 بوده و این نسبت امروز درست برعكس است و طبقه متوسط رشد محیرالعقولی داشته است.

در مورد پیشرفت‌های عظیم طی سال‌ های پیروزی انقلاب سخن بسیار است كه بیان آن را به  وقت دیگری موكول می كنیم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات